قالب گیری تزریقی - چگونگی تولید با سرعت و شفافیت

به روز رسانی شده در: 31 فروردین 1403
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 6 دقیقه
 قالب-گیری-تزریقی---چگونگی-تولید-با-سرعت-و-شفافیت

سرعت و کیفیت تولید برای مهندسان و تولیدکنندگان محصولات قالب گیری شده، اهمیتی دو چندان دارد.

مقدمه

پاندمی جهانی. آشفتگی اقتصادی. کمبود مواد. اتفاق بعدی چیست؟ هجوم ملخ­ ها؟ دقیقا همین اتفاق در تابستان 2021 در ایالات میان اطلسی رخ داد (البته هجوم جیرجیرک ­ها). تمام موارد فوق البته به جز ملخ ­ها اثرات شایانی بر زنجیره­ ی تامین و نحوه­ ی عملکرد شرکت­ ها گذاشت. به همین دلیل، سرعت و کیفیت تولید برای مهندسان و تولیدکنندگان محصولات قالب­ ریزی شده، اهمیتی دو چندان یافت. در این وضعیت، تولید دیجیتال می ­تواند سودمند باشد.

قیمت­ گذاری قالب­ریزی تزریقی و خدمات طراحی مشورتی

بیایید از هنگامی که شما فایل 3D CAD را آپلود می­ کنید، شروع نماییم. علاوه بر بازخورد اتوماتیک که اصلاحات طراحی را برای بهبود قابلیت ساخت ­پذیری آن آشکار می­سازد، برخی اوقات، طراحی­ ها نیازمند نکات دقیق و ظریفی هستند که از دانش گسترده نسبت به تجهیزات و مواد مورد استفاده در قالب­ ریزی قطعات، ناشی می­ شود. یافتن تامین ­کننده­ای که چنین بینشی را در اختیار شما قرار دهد، بسیار مهم است و کمک شایانی برای صرفه­ جویی در وقت خواهد بود. ما چنین سیستمی را خدمات طراحی مشورتی (CDS) می­ نامیم. برای مثال، اگر شما در مورد بهترین زاویه ­ی خروج از قالب در طراحی تردید دارید، مهندسین مجرب ما می­توانند با راهنمایی­ های ارزشمند خود، به شما اطمینان دهند که مدل­ های شما قابلیت تولید خواهند داشت. طی این فرآیند هوش مصنوعی با تخصص انسانی تکمیل می­ شود. در این شرایط، قیمت­ دهی کار ساده ­ای خواهد بود.اما شما برای دریافت قطعات دقیق و منسجم، گزینه­ ی دیگری هم دارید.

طراحی قالب

 بهبود قطعات خروجی با استفاده از خصوصیات درخت بحرانی در کیفیت CTQ

بسیاری از قطعاتی که می­سازیم، حداقل دارای یک پارامتر حیاتی برای کارکرد صحیح است. ممکن است قطعات بدون وجود یک حفره­ ی معین، به درستی مونتاژ نشوند. مدل­ های متداول CAD امکان ارائه ­ی ابعاد مورد نظر را فراهم می­ کنند، اما بهتر خواهد بود که شما از قبل، در مورد پارامتر X که نقش حیاتی در تولید قطعه دارد، با تولیدکننده صحبت کنید. درخت بحرانی در کیفیت، اینجا معنا می­ یابد.

خصوصیات CTQ که توسط شما در مدل CAD بیان شده است، به ما کمک می­کند تا در طول پروسه ­ی تولید، عنصر حیاتی دیگری را مدنظر قرار دهیم: زمان. ما در این شرایط حتی قبل از شروع قالب­ ریزی، امکان ساخت قطعه را به اطلاع شما می­رسانیم.

CTQ همچنین عاملی مهم در فرآیندهای تولید دیجیتالی است چون ما با استفاده از این خصوصیات، راه­ اندازی تولید قطعات شما را ارزیابی می­کنیم. فرض کنید قطعه ­ی شما به ارزیابی کیفی نمونه یا اعتبارسنجی نیاز دارد. در این شرایط، نقش CTQ حیاتی­ تر است زیرا داده­ هایی که از این ارزیابی­ های اولیه به دست می­ آید، می­تواند تلرانس­ های آتی برای ابعاد مهم را پیش­بینی کند و تناسب قطعه­ ی نهایی برای مونتاژ را نشان دهد.

حتما شما فکر می­کنید که این اعتبارسنجی­ ها، زمان تحویل قطعه را به تاخیر می­ اندازند، اما نکته اینجاست که این نگرانی مربوط به انجام این محاسبات به صورت دستی است، در حالی که تولید دیجیتال با استفاده از تکنولوژی، این فرآیند را به سرعت انجام خواهد داد. برای مدیریت زمان، ما ماشین­ های اندازه­ گیری مختصات (CMM) تطبیقی را داریم که فرآیند را اتوماتیک انجام می­ دهند و به مقدار زیادی در وقت صرفه­ جویی می­ کنند.

CMM

قالب­ریزی علمی و اعتبارسنجی

ما اطلاعات بسیار زیادی را برای تولید هر قطعه، گردآوری می­ کنیم که این کار، توانایی ما را برای پیش­بینی نتایج افزایش می­ دهد. استفاده از جمع­ آوری خودکار و ارزیابی داده­ ها برای کسب اطمینان از تکرارپذیری تولید، فرض اساسی قالب­ریزی علمی است.اگر با ابعاد پیچیده یا سایر خصوصیات چالش­ برانگیز مواجه شویم، می توانیم با نگاه به عقب، فرآیندهای عملی و موفق گذشته را بیابیم و همان اقدامات را تکرار نماییم. این امر در برخی بازارها، به داده­ های گردآوری شده از یک فرد یا گروه محدود می­شود، اما با قالب­ریزی علمی صحیح در محیط تولید دیجیتال، کامپیوترها انجام اکثر مراحل فرآیند را برعهده می­ گیرند و فورا راه­ حلی ارائه می­ کنند.

مستندسازی هر مرحله، علاوه بر کمک به تولیدپذیری طراحی می­تواند به اعتبارسنجی سرعت و یکپارچگی بخشد.

داده های اطلاعاتی

این نمودار تغییرات گرانروی را در مقابل آهنگ تغییر برش نشان می­دهد. با افزایش برش، ماده راحت­تر جریان می­ یابد (کاهش گرانروی). در نقطه­ ی هم ترازی کامل، با افزایش برش، گرانروی ثابت خواهد ماند. این حالت سطح ثابت نیوتونی بالایی نام دارد. 

آینده­ ی قالب­ریزی تزریقی

نسل چهارم صنعت، تولید داده محور را به عنوان آینده ­ی تمام صنایع معرفی می ­کند و فرآیند قالب­ریزی تزریقی نیز از این موضوع مستثنی نیست. همکاری با یک تولید­کننده­ ی دیجیتال می­تواند به سرعت مشکلات طرح مورد نظر شما را حل کند و توان رقابتی­ شما را به شدت افزایش دهد.

دیدگاه خود را بنویسید دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *