مسیر انتقال از تولید نمونه اولیه به تولید محصول

به روز رسانی شده در: 27 فروردین 1403
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 10 دقیقه
 مسیر-انتقال-از-تولید-نمونه-اولیه-به-تولید-محصول

کارآمدسازی و موفقیت در مسیر انتقال از تولید نمونه اولیه به تولید محصول

مقدمه

قالب­ریزی تزریقی برای واحدهای نگهداری موجودی SKU که مصرف تخمینی سالیانه­ ی آنها حدود 2 تا 3 هزار نسخه است،  اغلب به عنوان به صرفه ­ترین روش تولید در نظر گرفته می­شود. این موضوع به اقتصاد مقیاسی ختم می­شود. شما تنها با یکبار راه ­اندازی فرآیند، ده ­ها یا صد ها هزار قطعه تولید می­ کنید. عموما بیشترین حجم تولید، کمترین قیمت به ازای هر قطعه را در پی دارد. اما با تأمل بیشتر در می یابید که راه­ اندازی تولید، چیزی دیگری را در خود دارد. مسائل مختلف در ارتباط با کنترل هزینه.

نمونه اولیه

«پلتفرم تولید دیجیتال ما، که بر مبنای نرخ­ دهی تعاملی است، دارای ابزار منحنی قیمت است. این ابزار، تولید نمونه ­ی اولیه را با مدل تولید بر مبنای تقاضا مقایسه می­ کند و در نتیجه چشم­ انداز دقیقی از مجموع هزینه­ های مالکیت قطعات قالب­ریزی شده به وسیله­ ی چرخه­ ی عمر محصول خواهید داشت.»

شاید در مورد شما صدق نکند، اما من هرگز رئیسی نداشته ­ام که به من بگوید محصولی را تولید کن که سودآوری کمتری داشته باشد. تا به حال، هیچ کس به عنوان یک مدیر نگفته است «بیایید سود خود را کاهش دهیم». خوشبختانه، در این متن می­ خواهیم در مورد مفهوم متضاد کاهش سود صحبت کنیم، پس کمربندها را ببندید و برای کسب درآمد آماده شوید.

یکی از پرهزینه ­ترین نقاط عطف در فرآیند ساخت محصول گذار به مرحله­ ی تجاری سازی است. شما نمونه ­ی اولیه را ساخته ­اید و با آزمون و خطا آن را بهینه کرده ­اید و در جایی قرار گرفته ­اید که آماده ­ی تولید انبوه هستید. عموما در این وضعیت، سه اتفاق زیر رخ می­دهد:

·       کیفیت اجزا را بررسی و اغلب آن­ها را تایید می­ کنید

·       مقدار تولید را مشخص می­ کنید

·       روش­ های تولید باید نهایی گردد، که ممکن است به طراحی مجدد قالب­ یک محصول ختم شود

در این شرایط طراحان محصولات ممکن است با چالش­ هایی در زمینه­ ی کنترل هزینه­ ها مواجه شوند.

ارزیابی کیفی و اعتبارسنجی

فرآیند ارزیابی کیفی و اعتبارسنجی انتخابی شما به صورت مستقیم یا غیرمستقیم ملاحظات قیمتی را در بر دارد. مبتدیان، عموما برای تکمیل این فرآیندها، زمان و هزینه­ ی بیشتری صرف خواهند کرد. هزینه­ ها به آسانی قابل محاسبه است. شما نرخ را دریافت خواهید کرد. اما پیش­بینی هزینه­ های غیرمستقیم ارزیابی کیفیت و تایید محصولات مستلزم دقت و صرف زمان بیشتر خواهد بود. چند هفته­ ی بیشتر چقدر برای شما هزینه دارد؟ ممکن است برای شما هیچ هزینه­ ای نداشته باشد و اگر چنین است، شما باید روی وجه­ی دیگر سوال متمرکز شوید: اگر چند هفته زودتر وارد بازار شوم، چه میزان درآمد اضافی کسب خواهم کرد؟ روش­های تولید بر مبنای تقاضا در 3DHUB به شما کمک می ­کند که این چالش ­ها را به فرصت تبدیل نمایید. در 3DHUB ، پروسه­ ی ارزیابی کیفی/ اعتبار سنجی شما همراه با تامین قالب مادام­العمر خواهد بود و برای این کار زمانی از شما تلف نخواهد کرد. دقیقا درست است، شما قطعات خود را در همان چهارچوب زمانی و بدون هزینه­ ی اضافی دریافت خواهید کرد. این موضوع به شما اجازه می­دهد تا بر روی موارد مهم­تر تمرکز کنید. کسب درآمد بیشتر و افزایش حاشیه­ ی سود، آن هم در طول دوره­ ی انتقال که از هزینه ­برترین مراحل تولید است.

قالب تزریق

مدیریت تعداد قطعات با تولید دیجیتال

یکی دیگر از چالش­ های متداول در گذار به تجاری­سازی، معضل پیش ­بینی چیزی است که ممکن است نتوانید پیش­ بینی کنید. در برخی موارد، توانایی پیش ­بینی شما، می­تواند در میزان خلاقانه بودن محصول خلاصه شود. آیا شما تجربیات قبلی متعددی در بازار دارید که بتواند به عنوان معیار به کار گرفته شود؟ اگر چنین است، این بخش، چالشی جدی برای شما محسوب نمی ­شود. اما اگر در پیش­ بینی تعداد واحدهایی که با قطعیت می­ توانید بفروشید، دچار مشکل هستید، باید از مفهوم حداقل میزان سفارش MOQ آگاه شوید. در قالب­­ریزی سنتی و شرکت­های تولیدی از حداقل میزان سفاش برای تضمین سودآوری کار محول شده یا نرخ­ های ارائه شده، استفاده می­گردد. در حالت کلی، این مفهوم به معنی کسب درک عمیق از پتانسیل فروش، قبل از انتخاب روش تولید و عرضه است. حداقل میزان سفارش کاملا به توانایی شما در پیش­ بینی، بستگی دارد. بسیاری از تولیدکنندگان به دلیل ملزومات حداقل سفارش زیاد، در این مرحله گیر می­ کنند.

چرا این موضوع، به مشکل تبدیل شده است؟ حداقل میزان سفارش بالاتر نه تنها باعث ایجاد ریسک موجودی انبار در سرمایه­ ی اختصاص یافته به تولید قطعات می­ شود بلکه نیازمند ذخیره­سازی و نگهداری از این قطعات تا زمانی است که دیگر احتیاجی به آن­ها ندارید. این مساله یکی از دلایل اصلی کاهش سود بسیاری از شرکت­ ها است و در صورتی که نسبت به انتظارات خود، محصولات کمتری بفروشید، این مشکل تشدید خواهد شد. وارد تولید دیجیتال شوید. در مدل تولید بر مبنای تقاضا، ما با آگاهی از چالش پیش­روی شما در مدیریت نوسانات تقاضا، هرگز شما را مجبور به استفاده از حداقل میزان سفارش نمی­ کنیم. در نتیجه تولید شما با تقاضا، کم و زیاد می ­شود و نهایتا با حذف مواردی مانند هزینه­ های انبارداری، سود را بهینه خواهید کرد.

قالب چند حفره

همین حالا شروع به تولید قطعات کنید!

تا این جا قدم­ های مهمی برداشتیم! محصولی زیبا داریم که کاملا تایید شده است و دقیقا می­دانیم چه تعداد قطعه نیاز داریم. حال باید در مورد چگونگی تولید قطعات، تصمیم بگیریم. آیا باید سنتی تولید کنیم یا به شکل دیجیتال؟ در داخل تولید کنیم یا در سایر کشورها؟ از شکل ­دهی سخت استفاده کنیم یا شکل­ دهی نرم؟ یا حتی اصلا تمام کار را با قالب­ریزی تزریقی انجام دهیم؟

آماده سازی قالب

نگران نباشید، تمام این موارد، سوالات متداولی هستند، و از طرق مختلف بر میزان سود تاثیر می­گذارند. اگر در این مرحله قرار دارید، بسیاری از تصمیم­گیری­ ها تحت تاثیر فعالیت­ های انجام شده، قرار خواهند گرفت. چگونه نمونه­ ی اولیه را تولید کردید؟ آن تولیدکننده کجا بود؟ آیا پیشنهاد تولید قطعات هم دادند؟ کار با تامین ­کنندگان متفاوت در مرحله­ ی تولید نمونه نسبت به مرحله­ ی تولید محصول، اتفاقی رایج برای پدیدآورندگان یک محصول است، که باعث بروز ریسک و پیچیدگی در این مرحله از تولید می­ گردد. همچنین تغییر تامین­ کننده ممکن است به معنی الزام به طراحی مجدد قطعه در هنگام تولید محصول باشد. بر اساس فرآیند و پیچیدگی تولید، به خودی خود این مساله باعث ایجاد هزینه­ های جدید خواهد شد.شما را نمی ­دانم ولی برای من بسیار گران و کند است.

ما به مشتریان خود یک گذار آهسته و پیوسته، بدون هزینه ­های گزاف یا  هزینه­ های پنهان دیگر، از نمونه ­ی اولیه تا محصول را ارائه می­ کنیم. به نمونه ­ی اولیه نیاز دارید؟ عالی­ست، ما این کار را انجام می­دهیم! درخواست شما ارزیابی کیفی، اعتبارسنجی و نهایتا تولید است؟ عالی­ست، چون این کار را هم انجام می­ دهیم. در واقع، زمانی که تولید را شروع می­ کنید، ما ابزار نمونه را به رایگان در اختیارتان قرار می­دهیم و سودآوری فعالیت شما را بیش از پیش تسریع می­ کنیم. شما با ترکیبی از سرعت، اطمینان و کیفیت به موفقیت می­رسید، علاوه بر این شما تنها به یک مخاطب برای تولید نمونه و محصول نیاز دارید.

برای روش­ های بیشتر کارآمد نمودن فرآیند بهسازی، راهنمای طراحی و راهنمای مواد اولیه ما را مطالعه بفرمایید.

دیدگاه خود را بنویسید دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *