پرینت سه بعدی برای میکروسیال ها

به روز رسانی شده در: 28 فروردین 1403
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 4 دقیقه
 پرینت-سه-بعدی-برای-میکروسیال-ها

تولید حجم‌های پایین دستگاه‌های میکروسیال

مقدمه

تولید حجم‌های پایین دستگاه‌های میکروسیال یا «ایجاد آزمایشگاه روی یک تراشه» معمولا با استفاده از ماشین‌کاری CNC یا قالب‌گیری تزریقی دشوار بوده است؛ اما مجموعه 3DHUB ساخت میکروسیال برای این کار را از طریق پرینت سه‌بعدی انجام می‌دهد.

میکروسیال­ ها معمولا به سطوح بسیار صاف و اجزای شفاف و نازک/کم­عمقی نیاز دارند که تولید آن­ها در قالب فرزکاری شده ­ای که به صورت دستی پرداخت­کاری شده، دشوار است. این اجزای کوچک به راحتی قابل تشخیص نیستند؛ نیاز به پرداخت دقیق و فشارهای قالب‌گیری تزریقی گاهی اوقات می‌تواند فارغ از تاثیری که بیرون انداز روی سطح قطعه می‌گذارد، لبه‌ها را بیش از پیش تحت تاثیر قرار دهد. بیرون اندازها عامل بزرگی در خارج ساختن قطعه از قالب بوده و می ­توانند از نظر زیبایی ظاهری نیز بر دستگاه­ های میکروسیال قالب­گیری شده تاثیر بگذارند. ما به مبحث مربوط به میکروسیالات قالب تزریقی ادامه خواهیم داد.

چرا از پرینت سه بعدی برای ساخت میکروسیال ­ها استفاده کنیم؟

میکروسیال­ های پرینت سه بعدی شده، به دلیل عدم اثرگذاری بیرون اندازها، همه­ ی این ها را تغییر می ­دهد. ما از استریولیتوگرافی (SLA) برای تولید قطعات با استفاده از طراحی لیزر فرابنفش بر روی سطح یک رزین گرماسخت و در درجه­ ی اول بر روی مواد Somos WaterShed XC 11122 خود استفاده می‌کنیم. SL با وضوح بالا قادر است اجزایی به نازکی 0.002 اینچ را بسازد تا جزئیات دقیق مورد نیاز میکروسیال را فراهم نماید. ما اندازه ­ی کانال‌های 0.025 اینچ با مقطع مربع و با حداقل ضخامت دیواره­ ی 0.004 اینچ برای ابعاد X و Y و 0.016 اینچ برای بعد Z را توصیه می‌کنیم. البته ما می‌توانیم اجزایی کوچک‌تر از این را نیز تولید نماییم؛ اما قبل از شروع ساخت، باید توسط مهندسان ما به دقت بررسی شود.

ایجاد شفافیت

چه در حال ایجاد یک قطعه­ ی میکروسیال برای یک دستگاه پزشکی هستید یا در حال طراحی یک لنز جدید می­ باشید، حتما دغدغه‌های خود را توضیح دهید تا ما بتوانیم یک ساختار ویژه برای ایجاد شفافیت لازم در این قطعات ارائه دهیم. این سطوح دارای سازه­ های پشتیبانی که معمولا در هنگام بهره ­گیری از SLA مورد استفاده قرار می­گرفت، نیستند؛ لذا بالاترین وضوح را برای شما خواهند داشت. سطوح رو به بالا بهترین پرداخت را پس از سطوح عمودی خواهند داشت. سپس برای ایجاد شفافیت بهینه، سطوح سنباده خورده و یا صیقل داده می­ شوند تا هرگونه لایه­ ی قابل مشاهده روی آن­ها از بین برود. نه تنها روی لنزها و قطعات شفاف (نه روی قطعات میکروسیال)، بلکه ما یک پوشش اورتان شفاف نیز اعمال می­ کنیم که شفافیت قطعات را بهبود می ­بخشد.

اگر قصد دارید یک قطعه ­ی میکروسیال جدید ایجاد نموده یا به جزئیات ظریف در خصوص سطح شفاف نیاز دارید، ما قویا توصیه می ­کنیم که به SLA با وضوح بالا برای ساخت میکروسیال نگاهی بیندازید؛ زیرا اگر طرح بار اول درست نیست، ممکن است به طور چشمگیری زمان توسعه­ ی شما را کوتاه کرده و هزینه­ ی بالای بالقوه ­ی اصلاحات قالب­ گیری را نیز کاهش دهد.

دیدگاه خود را بنویسید دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *