لولاهای یکپارچه ی پرینت سه بعدی

به روز رسانی شده در: 23 فروردین 1403
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 4 دقیقه
 لولاهای-یکپارچه-ی-پرینت-سه-بعدی

با نحوه طراحی لولا های پرینت سه بعدی شده آشنا شوید

مقدمه

آیا می­دانستید که ساخت لولاهای یکپارچه با پرینت سه بعدی امکان­پذیر است؟ در اینجا مواردی وجود دارد که باید هنگام طراحی کارکرد لولا به خاطر داشته باشید تا عملکرد و یکپارچگی قطعه­ی شما دست نخورده باقی بماند.

فرآیند

ما دو فرآیند را برای چاپ سه بعدی مواد گرمانرم یا شبه گرمانرم ارائه می­ دهیم: تف جوشی لیزری گزینشی (SLS) و استریولیتوگرافی (SL). اما فقط SLS قطعاتی با عملکرد مورد نیاز برای یک لولای یکپارچه را تولید می ­کند.

طراحی لولا

یک قطعه­ ی SLS با عملکرد لولای یکپارچه.

مواد

هر زمان که پتانسیل ایجاد لولای یکپارچه را در یک قطعه­ ی پرینت سه بعدی ببینیم، قویا شما را به سمت SLS راهنمایی می­کنیم. SLS از ترموپلاستیک نایلونی، در درجه اول PA11 سیاه استفاده می­ نماید که یک ماده­ ی نایلون 11 است. PA11 سیاه دارای 14 51% افزایش کشیدگی در هنگام شکست بوده و پس از آن PA12 سفید با 24% کشیدگی در هنگام شکست قرار دارد.

با این حال، نمی‌توانید قطعه‌ای را انتخاب کنید که از جنس PA11  سیاه یا PA12  سفید تولید شده و انتظار داشته باشید که بدون فرآیند ثانویه، در ابتدا به عنوان یک لولای یکپارچه عمل نماید. هنگامی که یک لولای یکپارچه دارید، باید بدانیم که لولا ممکن است در چه جهت یا دامنه­ ی حرکتی کار کند. این امر بسیار مهم است؛ زیرا ما قطعه را با حرارت دادن تا دمای 275-250 درجه­ ی فارنهایت آنیل نموده و لولا را در محدوده­ ی حرکتی مورد نظر خم می­ کنیم. این کار با کشش مواد به جای شکستن پیوندهای رزین، عمر لولای یکپارچه را افزایش می­ دهد.

SL موادی شبیه ترموپلاستیک ارائه می ­دهد؛ اما این مواد برای کاربردهای لولای یکپارچه توصیه نمی ­شوند. Somos 9120 منعطف ­ترین ماده ­ی ما در بین تمام رزین­ های SL با 25-15% کشیدگی در هنگام شکست (EB) است.

طراحی

طراحی لولا

هیچ طرحی از لولای یکپارچه ­ای کار نخواهد کرد، به خصوص اگر عادت داشته باشید که مثلا برای درپوش ­های پلی­ پروپیلن قالب­ گیری تزریقی روی ظروف دستمال مرطوب طراحی کنید.

ابتدا، آنچه که در مورد طراحی لولای یکپارچه­ ی سنتی آموخته ­اید را فراموش کنید؛ زیرا یک لولا در SLS نمی­ تواند 0.3 میلیمتر ضخامت داشته باشد و همین امر می­تواند منجر به شکستن قطعه شود. در حالت ایده‌آل، ما محدوده­ ی ضخامت 0.5 میلیمتر تا 1 میلیمتر را در جهت ساخت افقی توصیه می‌نماییم تا قطعه روی خود کشیده و تا شود.

ثانیا، نیاز داریم که طول لولا بسیار بیشتر از یک طرح قالب‌گیری تزریقی باشد. برای یک خم 90 درجه، معمولا دوست داریم حداقل طول 1.30 میلیمتر را ببینیم و برای خمیدگی 180 درجه، حداقل طول 3.8 میلیمتر توصیه می­شود.

هیچ تضمینی برای تعداد چرخه‌های خمشی که لولای شما قادر به تحمل آن باشد، وجود ندارد ؛ اما ما قطعاتی را دیده‌ایم که می‌توانند صدها چرخه را تحمل کنند. برای اطمینان از عملکرد قطعات خود، در صورت نیاز، لطفا با مهندسین ما از طریق شماره تلفن داخل سایت تماس حاصل نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *