اصول اولیه ی اتصال تاشو برای قالب گیری تزریقی

به روز رسانی شده در: 06 اردیبهشت 1403
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 4 دقیقه
 اصول-اولیه-ی-اتصال-تاشو-برای-قالب-گیری-تزریقی

برای شناخت کامل این مکانیزم این مقاله را مطالعه فرمایید

طراحی قطعات پلاستیکی می­ تواند به اندازه­ ی کافی چالش برانگیز باشد؛ چه رسد به طراحی یک اتصال تاشو که بتواند به طور مکرر خم شده و انعطاف داشته باشد. اتصالات اغلب در طراحی قطعات پلاستیکی به منظور کاهش تعداد قطعات در یک مجموعه یا کاهش هزینه­ های ساخت استفاده می­ شوند.

طراحی

اتصال تاشو، یک قطعه­ ی پلاستیکی نازک است که توسط پلاستیک ضخیم‌تری احاطه شده و به قسمتی از قطعه اجازه می‌دهد تا از 1 الی 180 درجه خم شود. اما با خم شدن قطعه، کرنشی به نام تنش کششی ایجاد خواهد شد. اگر پلاستیک خیلی نازک باشد، ممکن است استحکام لازم را نداشته و قطعه پاره شود. اگر خیلی ضخیم باشد نیز تنش زیادی ایجاد نموده و باعث شکست قطعه خواهد شد.

چند راه برای پیاده ­سازی اتصال تاشو در طراحی قالب ­گیری تزریقی وجود دارد. علاوه بر چند دستورالعمل طراحی، انتخاب مواد نقش مهمی ایفا می­ نماید. بیایید چند ویژگی کلیدی برای بهینه ­سازی طراحی اتصال تاشوی شما را مرور کنیم.

مواد توصیه شده برای اتصالات تاشو

پلی اتیلن و پلی پروپیلن گزینه ­های مواد اولیه ایده ­آل برای طرح ­های شامل اتصالات تاشو هستند؛ زیرا هر دو دارای جریان مذاب بالایی می ­باشند. این ویژگی به آن­ها اجازه می­دهد تا بخش ­های دیواره­ای ضخیم و نازک را در حالی که استحکام کششی بالایی ایجاد می­ کند، پر نمایند. هرچند توصیه نمی­ شود، اما K-Resin (SB) می ­تواند برای کاربردهایی خاص، از جمله زمانی که به یک ماده ­ی سخت­تر یا شفاف نیاز است، مناسب باشد.

برای مواد سخت ­تری مانند K-Resin ، باید اقدامات ایمنی خاصی مانند خم کردن اتصال در زمان خروج در حالت گرم از پرس، انجام شود. این کار تنش کششی را کاهش داده و خطرات مربوط به شکست مانند ایجاد ترک در اتصال را کاهش می­ دهد.

چگونگی طراحی یک اتصال تاشو

هنگام کار با مشتریان، دستورالعمل های طراحی ما برای اتصالات تاشو، ضخامت 0.3 میلیمتر با فاصله­ ی حدود 1.5 میلیمتر و کاهش 0.2 میلیمتردر سمتی است که قطعه به آن سمت تا می­ شود. در طرف مقابل، جایی که اکثر کرنش­ های کششی رخ می ­دهد، ما شعاع 0.8  میلیمتر را برای بهبود جریان مواد و کاهش کرنش توصیه می­ نماییم. این ابعاد توصیه شده، نقطه­ ی شروع خوبی را ارائه می ­دهند، اما بسته به کاربرد یا طراحی قطعه قابل تنظیم می ­باشند.

همچنین قرار دادن گلویی می­ تواند تفاوت بین یک اتصال بادوام و یک اتصال مستعد خرابی باشد. قرار دادن مناسب گلویی با ایجاد اطمینان از این که مواد از طریق اتصال با همان سرعت و در جهت جریان مواد جریان می­ یابد، خطوط زائد اتصال را کاهش می­ دهد.

آیا در مورد طراحی اتصال برای قطعات قالب­ گیری شده سوال دیگری دارید؟ لطفا از طریق شماره تلفن داخل سایت با ما تماس بگیرید. 

دیدگاه خود را بنویسید دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *