ورقکاری فلزی - هزینه های کلیدی

به روز رسانی شده در: 06 فروردین 1403
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 14 دقیقه
 ورقکاری-فلزی---هزینه-های-کلیدی

با یک طراحی بهینه می توانید سود بالاتر و هزینه ساخت کمتری را تجربه کنید.

یادگیری نحوه ­ی ایجاد طرح ­های کاربردی برای قطعات ورقکاری شما کمی زمان (و تمرین) نیاز دارد. بخش بزرگی از این امر، درک چگونگی به حداکثر رساندن سودمندی و اثربخشی قطعه و در عین حال مقرون‌به‌صرفه ساختن آن است. هنگام طراحی قطعات، نکات زیر را در خصوص صرفه­ جویی در هزینه­ ی ورقکاری در نظر بگیرید تا بدون اینکه هدف طراحی شما به خطر بیفتد، در قیمت قطعه صرفه­ جویی کرده باشید.

ورقکاری

ورقکاری با دستگاه برش لیزری در کارخانه، یک راه عالی برای ساخت قطعات سفارشی است. مطمئن شوید که برخی از مسائل مربوط به هزینه را در نظر می گیرید؛ زیرا به شما کمک می کند بدون اینکه هدف طراحی شما به خطر بیفتد، در قیمت قطعه صرفه جویی کنید.

انتخاب مواد برای ورقکاری

مواد متداول ورقکاری عبارتند از آلومینیوم، فولاد کم کربن، فولاد ضد زنگ و مس. هر یک از این مواد دارای خواصی هستند که برای تامین نیازهای قطعه­ ی شما به شدت مناسب بوده و باید در طراحی مورد توجه قرار گیرند. با این حال، برخی مواد ممکن است نیاز به پردازش اضافی - مانند آبکاری - برای اطمینان از طول عمر و عملکرد داشته باشند.

هنگام در نظر گرفتن موادی که برای پروژه ­ی ورقکاری خود انتخاب می­ کنید، چند سوال کلیدی از خود بپرسید:

v   هدف قطعه چیست؟ اگر در مرحله­ی نمونه ­سازی هستید یا قطعه را برای یک نمایشگاه تجاری یا نیازهای دیگر آماده می­ کنید، احتمالاً نیازی به سرمایه ­گذاری روی مواد عجیب و غریب ندارید. یافتن یک آلیاژ رایج ­تر می تواند این کار را انجام دهد.

v   چرا مواد خاصی را انتخاب می کنید؟ با گزینه­ های بی­شماری که برای ورقکاری در دسترس است، دانستن این که چرا به دنبال یک ماده ­ی خاص هستید، مفید است. خواص مواد تأثیر بسزایی بر طراحی قطعه دارد؛ اما همچنین می­تواند هزینه ­های ورقکاری را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. پیدا کردن ماده­ای که 80 درصد از ویژگی­ های مورد نیاز قطعه­ ی شما برآورده کند، ممکن است به کاهش قیمت تمام شده ­­ی قطعه کمک نماید. آیا قطعه باید خاصیت رسانایی داشته باشد؟ آیا در معرض محیط آب نمک قرار می­ گیرد؟ آیا به دنبال چیزی هستید که بتوان آن را پودر کرد؟ تعیین اینکه کدام یک از این شرایط و ویژگی­ ها مهم­ترین مورد هستند، به شما برای یافتن مناسب ­ترین جایگزین کمک می­ کند.

v   آیا این ماده نیاز به اصلاح سطح دارد؟ هنگامی که فولاد کربنی را انتخاب می­ کنید، احتمالاً باید به فکر آبکاری اضافی برای جلوگیری از خوردگی و محافظت از مواد باشید. اگر آبکاری برای این پروژه زمان یا هزینه ­ی زیادی دارد، یک فولاد پیش آبکاری شده مانند گالوانیزه یا گالوانیل ممکن است گزینه­ ی مناسبی باشد. از طرف دیگر، غیرفعال­سازی سطح، اغلب برای قطعات فولادی ضدزنگ جهت حذف آلودگی­ های سطحی و جلوگیری از خوردگی ضروری به نظر می ­رسد. هنگام انتخاب یک ماده، فرآیند اصلاح سطح را در نظر بگیرید؛ زیرا قیمت قطعه و زمان تحویل شما را افزایش می­ دهد.

جوشکاری برای ورقکاری

جوشکاری یکی از متداول­ترین روش ­ها برای اتصال یا ذوب در ورقکاری بوده و از ویژگی­ های حیاتی طراحی است. با این حال، به دلیل زمان و آموزش مورد نیاز، به ویژه بسته به محل جوش انتخابی، نوع و عملکرد قطعه، می­ تواند قیمت بالایی داشته باشد.

جوش ­های نواری، زنجیره ­ای و خال­ جوش، رایج­ترین انواع جوش­ های موجود برای ورقکاری هستند. جوش ­های نواری اغلب گران­تر هستند؛ زیرا به یک مهره­ ی دقیق و پیوسته نیاز دارند که دو قطعه فلز را به یکدیگر متصل کند. اگر روی یک قطعه­ ی نمونه کار می ­کنید که دارای یک جوش نواری طویل می ­باشد، ممکن است در حین بررسی طراحی خود از جوش زنجیره­ای استفاده کنید - این کار آنچه که نیاز دارید (اتصال دو قطعه به هم) را بدون چنین قیمت بالایی انجام می­دهد. همچنین توجه به این نکته مهم است که جوشکاری نواری گسترده ممکن است به دلیل گرمای بیش از حد، بر طراحی و تلرانس قطعات تأثیر بگذارد.

جوشکاری یا پرچکاری: کدام بهتر است؟

جوشکاری و پرچکاری، هر دو بسته به نوع قطعه­ ی ورقکاری و بودجه­ ی موجود برای پروژه ­ی شما، مزایا و محدودیت هایی را به دنبال خواهد داشت. در (لینک) پست وبلاگ ما بیشتر در این مورد بیاموزید. جایی که ما تفاوت­ های بین این دو را برای بهینه ­سازی طراحی قطعه ­ی شما بررسی می­ کنیم.

جوش های پیچیده همچنین می­ توانند هزینه­ ی ساخت هر قطعه را به میزان قابل توجهی افزایش دهند. برای مثال، ذوب گوشه‌ها با جوشکاری می‌تواند نسبت به انتخاب پرچ‌ها هزینه­ ی بیشتری داشته و در عین حال به اندازه­ ی اتصال دو قطعه به یکدیگر موثر باشد.

جوشکاری قطعات نازک‌تر ورقکاری (با ضخامت کمتر از 1 میلی‌متر یا 0.039 اینچ) نیز خطراتی را وارد معادله می‌کند؛ زیرا می‌تواند مواد را به دلیل گرمای شدید معیوب نماید. در این مورد، پرچ کردن می‌تواند راه‌حل مقرون‌به‌صرفه‌تری بوده و در عین حال سبب کیفیت بالاتر قطعه­ ی ورقکاری شده نیز بشود. البته پرچ کردن نیز ملاحظات هزینه­ ی خود را دارد.

جوشکاری ورق

جوشکاری یک روش متداول و قابل اعتماد برای اتصال یا ذوب در ورقکاری است.

اتصال­ دهنده­ ها می­توانند بر قیمت قطعات ورقکاری تأثیر بگذارند

در حالی که پرچ کردن اغلب ممکن است انتخاب مقرون به صرفه ­تری برای قطعات شما باشد، بر اساس انتخاب سخت­ افزار، هزینه می ­تواند به میزان قابل توجهی افزایش یابد. از گل ­میخ ها و پین ­ها گرفته تا پایه ­ها و پیچ های انتقال قدرت، کاتالوگ سخت افزار PEM گزینه­ های متعددی را ارائه می­دهد - از جمله سخت افزارهای گران­تر و کمیابی که می­ توانند قیمت هر قطعه­ ی شما را به شدت افزایش دهند. از آن­جایی که در حال بررسی پرچکاری و انتخاب سخت افزار خود هستید، در این مسیر باید چند مسئله را در نظر بگیرید:

v   هدف پرچ­ ها و ارزشی که به قطعه می­ افزایند را درک کنید. (انتخاب پرچ­ هایی با تحمل بار زیاد و یا زیبایی بیشتر، دو امر متفاوت هستند.)

v   بدانید چه خدمات اضافی ممکن است برای انتخاب سخت افزار شما مورد نیاز باشد. (پخ زدن و پلیسه­ گیری می­ تواند قیمت قطعات ورقکاری شما را افزایش دهد.)

v   آنچه برای مونتاژ مورد نیاز است را ارزیابی نمایید. (پرچ‌ها اغلب می‌توانند مجموعه‌ها را با در نظر گرفتن بهترین مورد استفاده یا انتخاب سخت‌افزار ساده کنند.)

علاوه بر این، بست­ های خودگیر در سخت افزار ورقکاری محبوب­تر شده و در شرایط مناسب، ممکن است بهترین انتخاب برای یک قطعه اقتصادی ­تر و جذاب ­تر باشند. این بست ­ها بدون اینکه فضای زیادی را به اندازه­ ی سایر سخت افزارها اشغال کنند، به بخشی دائمی از قطعه تبدیل شده و می­توانند مونتاژ قطعات را با تکمیل نصب در طول فرآیند ساخت آسان ­تر نمایند. این امر ممکن است هزینه­ های کلی مونتاژ قطعه را کاهش دهد. البته باید به این نکته توجه نمود که روش­های مذکور ممکن است با برخی هندسه­ های قطعات همخوانی نداشته باشند؛ لذا لازم است قبل از انتخاب آن­ها­، از این امر اطمینان حاصل شود.

گزینه های تکمیل برای ورقکاری

در مرحله­ ی طراحی یک قطعه، فکر کردن به اینکه محصول نهایی چگونه خواهد بود، هیجان انگیز است. گزینه‌های تکمیلی بی‌شماری وجود دارد که می‌توانند بافت، رنگ یا حتی نوعی محافظت از فلز را در حین عملکرد به آن اضافه نمایند. گزینه ­های رایج تکمیل ممکن است شامل پرداخت سطح، آبکاری، غیرفعال سازی سطح، پوشش پودری و خط نگاری باشد. هر یک از این موارد می­تواند برخی از پارامترهای هزینه­ ی ضروری طراحی شما را تعیین نماید:

v   آبکاری: همانطور که قبلا ذکر شد، آبکاری به جلوگیری از خوردگی کمک می­ کند. رایج ­ترین انواع آبکاری­ های مورد استفاده شامل آنودی کردن، کروماته کردن و استفاده از روی، قلع و اکسید سیاه می ­باشد. درک مزایای هر یک و انتخاب یکی که هدف قطعه ­ی شما را تامین نماید، می ­تواند در به حداقل رساندن هزینه کمک کند.

v   غیرفعال­سازی سطح: مانند آبکاری، غیرفعال کردن نیز به جلوگیری از خوردگی کمک می­ کند؛ اما بیشتر در مورد قطعات فولادی ضدزنگ استفاده می شود. لذا از اعمال این هزینه­ ی اضافی در قیمت قطعه­ ی خود اطمینان حاصل کنید.

v   پوشش پودری: این روش با ارائه ­ی یک روکش سخت بادوام، می­تواند پوششی بافت­دار یا بدون بافت را در بیش از 50 رنگ اضافه کند. رنگ‌های سفارشی می‌توانند هزینه و زمان تولید را افزایش دهند؛ بنابراین مهم است که رنگ‌های موجود را ارزیابی نموده و ببینید آیا یکی از سایه‌ها می‌تواند با مشخصات قطعه­ ی شما کار کند یا خیر.

v   خط­ نگاری: مانند پوشش پودری، در صورت انتخاب یک روکش سفارشی­ تر به همراه خط­ نگاری یا ایجاد طرحی پیچیده (مثلاً بیش از یک خط ­نگاری رنگی) امکان افزایش هزینه­ ها وجود دارد. این نکته را جهت کاهش هزینه ­ی قطعات ورقکاری خود در نظر بگیرید.

شرکت 3DHUBچگونه می­تواند کمک نماید

هنگام طراحی قطعات ورقکاری - به خصوص اگر روی ساخت قطعات اقتصادی­ تر جهت کاهش بودجه ­ی پروژه ­ی خود تمرکز کنید، موارد متعددی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند. ما چندین راه حل جهت برآورده شدن نیازهای شما ارائه می­ دهیم. تیم ما متشکل از مهندسان نرم ­افزار با تجربه، می­توانند با طراحی خود به شناسایی نحوه­ ی به حداکثر رساندن اثربخشی قطعه در حالی کمک کنند که در مورد پارامترهای کلیدی هزینه­ ها بحث می­ نمایند. اغلب اوقات، آن­ها با آگاهی داشتن درمورد استفاده از قطعه و طراحی کلی پروژه، می­توانند توصیه­ هایی ارائه دهند که به طراحی کلی و هزینه­ ی قطعه کمک نماید.

علاوه بر این، هنگامی که طرح قطعات ورقکاری خود را در سیستم ما آپلود می‌کنید، طی چند ساعت یک پیشنهاد دریافت خواهید کرد. همینطور اگر اکنون موقعیتی برای صرفه ­جویی در هزینه ­های ساخت قطعه­ ی به وسیله­ ی بهبود طراحی وجود داشته باشد، پیشنهاد ارائه شده، شامل این توصیه بوده و مشخص می نماید که با گزینه­­ ی جایگزین ما، چقدر در زمان و هزینه صرفه جویی خواهید کرد. همچنین تیم ما اینجاست تا در مورد تغییرات پیشنهادی صحبت نموده و به شما کمک کند تا قیمت خود را نهایی کنید تا بتوانیم قطعات ورقکاری را در عرض چند روز در اختیار شما قرار دهیم.

برای شروع آماده اید؟ امروز قطعه­ی ورقکاری خود را آپلود کنید!

دیدگاه خود را بنویسید دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *