ماشینکاری CNC - مقایسه ی چند محور ها

به روز رسانی شده در: 18 اردیبهشت 1403
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 4 دقیقه
 ماشینکاری-CNC---مقایسه-ی-چند-محور-ها

مقایسه ی 3 محوره، 5 محوره ی ایندکس و 5 محوره ی پیوسته

مقدمه

ماشینکاری متعارف CNC شامل پردازش سه بعدی است که توسط حرکات جانبی (X)، جلو به عقب (Y) و بالا به پایین (Z) برای حذف مواد از یک بلوک خام پلاستیکی یا فلزی کنترل می ­شود. امروزه این نوع ماشینکاری هنوز هم بسیار رایج بوده و برای اکثر هندسه ­ها مناسب است؛ اما فرزکاری سه طرفه دارای محدودیت­ هایی می ­باشد.

ماشینکاری

فرز ایندکس 5 محوره، علاوه بر پشتیبانی از هندسه­ های پیچیده­ تر، می­ تواند پرداخت سطوح غیر متعامد را نیز بهبود بخشد.

ماشینکاری ایندکس 5 محوره را وارد نمایید. این فرآیند از همان کنترل 3 محوره برای فرآیند فرز استفاده می­ کند؛ اما میز ماشینکاری توانایی چرخش در دو جهت اضافی را داراست. این امر به قطعه کار اجازه می ­دهد تا از همه طرف ماشینکاری شده و لذا نیاز به نصب و تنظیم تجهیزات و هزینه ­ها را کاهش می ­دهد. همچنین قابلیت­ های دستگاه CNC را بهبود بخشیده و امکان فرزکاری قطعات پیچیده ­تر را فراهم می­ سازد.

اکنون فرز ایندکس 5 محوره با ماشینکاری 5 محوره­ی واقعی که امکان ماشینکاری مداوم هر سه محور و دو محور چرخشی را فراهم می کند، اشتباه گرفته نخواهد شد. این فرآیند همچنین با عنوان ماشینکاری 3+2 شناخته می ­شود. ماشینکاری ایندکس 5 محوره، تماس مداوم ابزار برش و قطعه کار را از طریق تمام محورهای چرخشی حفظ نمی ­کند. با این حال، بسیاری از مزایای مشابه ماشینکاری استاندارد 5 محوره را دارد، از جمله:

·       ثبات ابعادی به دلیل تنظیمات کمتر

·       بهبود سطح با استفاده از ابزار کوتاه ­تر

·       زمان چرخه­ ی کمتر برای کاهش هزینه

·       تجهیزات با قابلیت ­های بیشتر به دلیل موقعیت­ یابی زاویه­ ای ترکیبی

ماشینکاری ایندکس پنج محوره برای قطعاتی مانند قید و بندها، محفظه ­ها، پوسته­ ها و سایر قطعاتی که اغلب در تولید استفاده شده و نیازی به کنترل شدید خطوط کناره ندارند، عالی است. اگر نیاز به ساخت طرحی با اجزای بسیار پرداخت شده دارید، احتمالا ماشینکاری 5 محوره­ ی واقعی بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

با ماشینکاری ایندکس 5 محوره، می ­توانید از بین مواد فلزی سخت و نرم با حداکثر ابعاد 100 در 73 در 66 میلیمتر با مزیت اضافی ماشینکاری سطوح غیرمتعامد، گزینه­ ی مناسب خود را انتخاب نمایید. اگر به قطعات پلاستیکی یا فلزی بزرگ‌تری برای نمونه‌سازی یا تولید در حجم کم نیاز دارید، ما می‌توانیم هندسه‌هایی با ابعاد 254 در 177 در 95 میلیمتر در ABS، استال و آلومینیوم تولید کنیم.

نمی­توانید تصمیم بگیرید که از میان ماشینکاری ایندکس 3 محوره یا 5 محوره، کدام یک برای شما بهترین گزینه است؟ نگران نباشید  مهندسین مجموعه ما، فرآیند بهینه را برای هندسه­ ی قطعه­ ی شما انتخاب خواهند نمود. امروز مدل CAD خود را برای بررسی رایگان هزینه و قابلیت ساخت آپلود کنید. علاوه بر اطلاعات مربوط به قیمت، پیشنهاد مذکور شامل تجزیه و تحلیل طراحی نیز می‌شود.  

دیدگاه خود را بنویسید دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *