پرینت سه بعدی در مقابل تولید سنتی: زمانی که نتیجه داد

به روز رسانی شده در: 20 اردیبهشت 1403
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 8 دقیقه
 پرینت-سه-بعدی-در-مقابل-تولید-سنتی:-زمانی-که-نتیجه-داد

پرینتر سه بعدی بسیار سریعتر، مقرون به صرفه تر از روش های سنتی اشیاء و قطعات را با جزئیات و دقت بالا تولید می کند و به طراحان اجازه می دهد تصمیمات بهتری در انتخاب فرآیندهای تولید بگیرند.

پرینت سه بعدی در مقابل تولید سنتی: زمانی که نتیجه داد

امروزه فناوری پرینت سه بعدی- همراه با لیست طولانی و رو به رشدی از مزایا تقریبا در هر زمینه­ای برای کاربران، کمک­ های فوق­العاده­ای را ارائه می ­دهد و پیش از این نیز در بسیاری از صنایع مانند پزشکی و هوافضا پیشرفت­های شایانی داشته است. پرینت سه بعدی برای بسیاری از ما به عنوان بیننده جذاب بوده و می ­تواند کارکردهای گوناگونی داشته باشد. سوال اصلی برای کسب و کارهایی که در توسعه و تولید محصول جدید فعالیت می ­کنند، این است که آیا مقایسه ­ای میان تولید سنتی با تولید افزایشی انجام دهند یا اگر قبلا در زمینه­ ی قالب­گیری تزریقی یا ماشینکاری CNC مشغول به کار هستند، همچنان رو به جلو حرکت نمایند.

نمونه­ سازی سریع، فرآیند تولید را صرف نظر از نحوه­ ساخت قطعات، ساده می­ سازد

پرینت سه بعدی که در اواسط دهه­ی 80 برای نمونه­سازی سریع توسعه یافت، قرار بود به مهندسان در توسعه­  محصول کمک نماید. با توانایی ایجاد یک طرح سه بعدی و سپس پرینت سه بعدی آن در هر زمان، همه چیز سریع­تر شده بود - از توانایی دستیابی به بازخورد گرفته تا آزمایش محصولات، ایجاد تغییرات مداوم و تولید مدلی جهت بهره­گیری در ساخت قطعات مصرفی نهایی.

این جنبه از پرینت سه بعدی به تازگی پیشرفت کرده و مشتریان 3Dhub بیش از هر زمان دیگری به فرآیند نمونه ­سازی سریع جهت ساده­ سازی تولید و بهینه ­سازی بودجه­ مصرفی خود متکی هستند. در واقع، نمونه­ سازی با 3Dhub سریع و مقرون به صرفه است. معمولا الزامات پروژه­ی مشتری و دستورالعمل‌های طراحی هندسه‌ها و مواد تعیین می‌کنند که فرآیند نمونه‌سازی برای دستیابی به نتایج بهینه چقدر دقیق خواهد بود.

تولید با حجم بالای قطعات کاربردی نیز مانند پرینت سه بعدی پیشرفت می­ کند

گزینه ­ها و مزایای هزینه ­کرد در حال رشد مداوم در استفاده از مواد و فناوری پرینت سه بعدی این امکان را برای تولیدکنندگان فراهم نموده است که تولید نمونه­ های اولیه و محصولات با کارایی بالایی را داشته باشند که قوی­ تر و سبک­ تر بوده و همچنین قادر به پشتیبانی از هندسه ­های پیچیده ­تری هستند که قبلا غیرممکن بود. هنگام تلاش برای انتخاب میان تولید سنتی و پرینت سه بعدی، تولیدکنندگان باید در توجه به الزامات حجم تولید و نیازها از نظر مواد، فرم و عملکرد عملگرا باشند.

تولید افزایشی تقریبا برای هر نیاز تولیدی با سرعتی شتابان در حال گسترش بوده و این امر سبب تبدیل شدن به یک انتخاب مناسب برای هر حجمی از تولید قطعات می­باشد. برخی از مشتریان 3Dhub مانند شرکت 67 Designs علیرغم افزایش تقاضای مشتری و نزدیک شدن هرچه بیشتر حجم تولید به تولید انبوه، مختص پرینت سه بعدی لوازم جانبی لوکس و با کارایی بالا برای وسایل نقلیه آفرود با استفاده از نایلون 12 [پلاستیک چندکاره] به کمک فرآیند تف­جوشی لیزری گزینشی می­ باشند.

بعضی از مشتریان مانند Quantum-Systems نیز ممکن است از موادی مانند نایلون 12 [پلاستیک چندکاره] یا پلاستیک PA12 ذوب مولتی جت (MJF PA12) برای استفاده­ی نهایی در تولید پهپادها به کمک فناوری پرینت سه بعدی و همچنین جهت نمونه ­سازی استفاده کنند تا زمان و هزینه به میزان قابل توجهی کاهش یابد. این اتفاق زمانی می­افتد که آن­ها به سمت تولید انبوه قطعات هواپیماهای بدون سرنشین با فرآیندهای تولید سنتی مانند قالب­گیری تزریقی حرکت می ­کنند.

استفاده از پرینت سه بعدی تقاضا محور و مجموعه­ های کاهش یافته

توانایی تولید قطعات در صورت نیاز همه چیز را تغییر می­ دهد. با ذخیره­ سازی موجودی‌های جامع روی فایل دیجیتال به کمک 3Dhub، تولیدکنندگان و خرده‌فروشان به قطعاتی دسترسی دارند که می‌توانند در صورت نیاز پرینت سه بعدی شوند. علاوه بر این، می­توان آن­ها را به سرعت تغییر داد یا قطعات منسوخ را می­توان اسکن نموده، دوباره به چرخه­ی مصرف برگردانده و در بسته­ بندی سفارشی به مشتریان تحویل داد. پرینت سه بعدی تقاضا محور، مجموعه­ ای از مشکلات زنجیره­ ی تامین را کاهش می­ دهد و استرس تلاش برای یافتن یا گسترش فضای انبار در یک بازار محدود را نیز از بین می­ برد.

پرینت سه بعدی امکان ادغام قطعات را با استفاده از فناوری­ هایی مانند تف­جوشی لیزری گزینشی (SLS) فراهم می ­سازد. نه تنها می­ توان تعداد زیادی از قطعات پرینت سه بعدی را در هر سازه­ای قرار داد، بلکه فرآیند پرینت سه بعدی SLS قادر به تولید قطعات منفرد در مقیاس بزرگ نیز می­باشد. برای تولیدات گسترده، پرینت سه بعدی می­تواند مجموعه­ ها را از صدها قطعه به تنها ده قطعه کاهش دهد. در این حالت، قطعات نیز معمولا سبک ­تر بوده و سخت­ افزار کمتری برای اتصال آن­ها مورد نیاز خواهد بود. همچنین سازندگان به طور کلی خرابی کمتر قطعات و راندمان بیشتر آن­ها را گزارش می­دهند.

افزایش سفارشات و تولید با حجم بالا ممکن است به بهره­گیری از تولید سنتی بینجامد

حتی برای شرکت‌های بزرگی که به شدت در زمینه­ی فناوری اطلاعات فعالیت دارند، مراجعه به 3Dhubبرای پرینت سه بعدی قطعات با کیفیت بالا و در حجم کم، اغلب مقرون به صرفه‌تر است. 3D hub همچنین در انتخاب‌های تولیدی متعصب باقی می‌ماند؛ زیرا دسترسی به مجموعه‌ای از منابع که بسته به نیاز پروژه و تعداد قطعات مورد نیاز می‌توان از آن­ها استفاده نمود، حیاتی است.

هنگام تصمیم ­گیری در مورد فناوری، در صورتی که یک پروژه فقط به اجرای محدود نیاز داشته باشد، حرکت رو به جلو به کمک قالب­گیری تزریقی معنایی ندارد. اما برعکس، اگر تولیدکننده ­ای نیاز به ساخت بیش از 40000 قطعه داشته باشد، ممکن است تولید سنتی نسبت به تولید افزایشی به راحتی به گزبنه ­ای سریع‌تر و کم‌هزینه‌تر تبدیل شود.

3Dhub تقریبا در هر مقیاسی با مشتریان تولید افزایشی کار می­ کند و روش­های سنتی تولید زیر را نیز ارائه می­دهد:

·        ماشینکاری CNC

·        قالب­گیری تزریقی

·        ماشین ابزار

·        ریخته­گری اورتان

·        ریخته­گری در خلا

·        ورقکاری

 

دیدگاه خود را بنویسید دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *