طراحی قطعات پیچیده با قالب گیری قطعات الحاقی

به روز رسانی شده در: 08 اردیبهشت 1403
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه
 طراحی-قطعات-پیچیده-با-قالب-گیری-قطعات-الحاقی

اینسرت قطعات در عملیات قالب گیری یک پروسه پرکاربرد است

 

مقدمه

قالب­گیری تزریقی در حجم پایین فقط به قطعات ساده محدود نمی­ شود. ما در مجموعه 3DHUB، توانایی ساخت قطعات پیچیده را با استفاده از عملیات جانبی، قطعات الحاقی دستی و قالب‌گیری ویژه داریم.

به جای قالبی که قطعه­ ی نهایی را با استفاده از دو تزریق مجزا تولید می‌کند، قالب‌گیری قطعات الحاقی، معمولا از یک قطعه­ ی آماده شده - اغلب فلزی - تشکیل می‌شود که در قالبی بارگذاری گشته که با پلاستیک به طور ویژه قالب‌گیری می­ گردد تا قطعه‌ای با عملکرد یا خواص مکانیکی بهتر ساخته شود.

قطعات الحاقی رزوه­ دار

یکی از اهرم ­های اعمال قدرت فرآیند قالب‌گیری قطعات الحاقی، استفاده از انواع رزوه‌دار این قطعات است که خواص مکانیکی قطعات پلاستیکی را برای اتصال به یکدیگر، به ویژه در مونتاژ مکرر، تقویت می‌کند. پیچ‌های خودکار با پلاستیک‌های نرم‌تر به خوبی کار می‌کنند؛ اما می‌توانند به راحتی فرسوده شده و/یا ساییده شوند و عملکرد خوبی نداشته باشند که در نهایت منجر به آسیب دیدن قطعاتی می‌شود و باید تعویض گردند.

قطعات الحاقی

قالب‌گیری قطعات الحاقی به شما این امکان می‌دهد که استحکام بیشتری را در قطعات با اجزای پیش ساخته مانند قطعات الحاقی رزوه‌دار ایجاد نمایید.

انواع بوش ­ها

استفاده از بوش‌های فلزی مشابه قطعات الحاقی رزوه‌دار به یک اپراتور نیازمند است که قبل از قالب‌گیری پلاستیک، قطعه­ ی الحاقی مذکور را روی یک پین بلغزاند. بوش ­ها یک راه عالی جهت افزایش دوام قطعات برای دستیابی به اجزایی هستند که به دلیل وجود قطعات متحرک، به مقاومت سایشی بیشتری نیاز دارند.

آیا طرحی برای قالب­گیری قطعات الحاقی دارید؟

کاربردهای زیادی وجود دارد که قطعات نهایی می­ توانند از قالب­ گیری قطعات الحاقی به غیر از انواع رزوه ­دار آن­ها یا بوش ­ها بهره­ مند گردند. یک بررسی ساده­ ی پروژه با مجموعه می‌تواند تایید نماید که آیا پروژه­ ی شما برای قالب‌گیری قطعات الحاقی که در حال حاضر در فاز بتا است، مناسب است یا خیر. اگر پروژه‌ای دارید که شامل قالب‌گیری قطعات الحاقی است، لطفا  در سایت آپلود یا می توانید جهت مشاوره با یکی از مهندسین ما تماس حاصل فرمایید.

 

دیدگاه خود را بنویسید دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *