لاستیک سیلیکونی مایع نوری وسیله ای جدید در قالب گیری

به روز رسانی شده در: 05 اردیبهشت 1403
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 5 دقیقه
 لاستیک-سیلیکونی-مایع-نوری--وسیله-ای-جدید-در-قالب-گیری

فرآیندی جدید در ساخت نمونه اولیه

ما بسیاری از فرآیندهای ساخت و مواد را برای نمونه­ ی اولیه و قطعات تولیدی ارائه می­ دهیم. اما یک فرآیند دارای ماده ­ای است که خود را از بقیه جدا می ­سازد، لاستیک سیلیکونی مایع نوری (OLSR). OLSR یک ماده ­ی پیشرفته است که دارای خواص زیادی می­ باشد که آن را نسبت به پلی­ کربنات (PC) و اکریلیک (PMMA) به یک ماده­ ی مورد پسند برای روشنایی و قطعات نوری تبدیل می­ نماید. در اینجا چند مورد از مزایای OLSR بیان شده است:

انتقال نور

با عبور نور از یک ماده، انتقال نور از بین می­رود. PC، PMMA و حتی شیشه به دلیل خواص خود تا 95 درصد، PMMA حدود 93 درصد و PC بین 88 تا 90 درصد افت نور خواهند داشت. هنگامی که محصول شما به یک قطعه از جنس PC شفاف یا PMMA نیاز دارد، می ­توانید با استفاده از OLSR که تا 94 درصد انتقال نور را حفظ می­ کند، انتقال نور را بهبود ببخشید. ضریب شکست چطور؟ OLSR در مقایسه با PC و PMMA که به ترتیب دارای ضریب شکست 1.58 و 1.49 هستند، دارای ضریب شکست پایین 1.42 می­باشد.

 

سیلیکون

PC

PMMA

شیشه

انتقال نور

94%

88-90%

93%

95%

ضریب شکست

1.42

1.58

1.49

1.52

مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش

بالا

پایین

متوسط

بالا

مقاومت شیمیایی

بالا

متوسط

پایین

بالا

دما

C150°<

C120°

C90°

C200°<

زرد شدن

خیر

بله

بله

خیر

جزئیات ریز

بله

خیر

خیر

خیر

قطعه­ ی ضخیم

بله >1 اینچ

خیر

PC<

بله

         حداقل ضخامت قطعه

0.5 میلیمتر>

1 میلیمتر

1 میلیمتر

-

 

مزیت دیگری که وجود دارد، زرد نشدن آن است. ترموپلاستیک ­های بدون مواد افزودنی در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاوم نیستند؛ به این معنی که قطعات ممکن است در اثر قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور و نور خورشید، زرد و تخریب شوند. OLSR زرد نمی‌شود؛ بنابراین برای استفاده به عنوان وسایل در فضای باز که در معرض محیط‌های سخت و خشن قرار دارند، عالی است.

مقاومت در برابر گرما و مواد شیمیایی

از آنجایی که OLSR در دمایی که ممکن است بیش از 150 درجه­ی سانتیگراد باشد، با دوام بوده و قادر به مقاومت در برابر بسیاری از مواد شیمیایی است که ممکن است ترموپلاستیک­ ها را تجزیه کنند، می ­توانید از OLSR در فیکسچرها و وسایل چراغ ­های پرتوان، انرژی خورشیدی، وسایل و فیکسچرهای مورد استفاده در فضای باز، روشنایی LED، وسایل و فیکسچرهای تمیز کردن و بسیاری از محیط­ های دیگر که ممکن است PC و PMMA از کار بیفتند، استفاده نمایید.

انعطاف ­پذیری و تاب­ آوری قالب­ گیری تزریقی

در طراحی پلاستیک، قطعات ضخیم و نازک به راحتی و بدون تاوان به دست نمی ­آیند. این امر لزوما با طراحی OLSR درست نیست. شما می‌توانید به هندسه‌های ضخیم و نازکی دست پیدا کنید که اغلب به نازکی 0.25 میلی‌متر و ضخامت50 میلی‌متر رسیده و همه درون هندسه­ ی مربوط به یک قطعه می­باشند؛ زیرا مشکلی با جریان مواد، کشیدگی یا فضاهای خالی ندارید.

مواد سیلیکونی

OLSR در برابر مسئله­ ی قالب ­گیری که اغلب مشکلاتی از جمله توانایی ایجاد جزئیات ریز را با ترموپلاستیک ­ها ایجاد می­ کند، بسیار انعطاف­ پذیر است. همچنین می‌توانید بدون نیاز به ابزارهای گران‌قیمت که معمولا به بالابرها، هسته‌های جمع‌شونده و اقدامات جانبی نیاز دارند، طراحی خود را در زوایای شیب منفی انجام دهید.

زمان استفاده

همانطور که در مورد مزایای OLSR آموختید، کاربردهای OLSR بسیارند:

·       کاهش تعداد قطعات در طراحی با واشرهای داخلی

·       انواع لنزها

·       لوله­ های نور یا راهنما

·       محیط­ های نزدیک به دریا و مرطوب

·       وسایل نوری و فیکسچرهای فضاهای باز و بسته

·       محیط­ های با گرمای کم و زیاد

·       قطعات دارای مقاومت به ضربه­ ی بالا

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قالب‌گیری سیلیکون مایع نوری و سایر خدمات قالب‌گیری، ماشینکاری و پرینت سه بعدی می توانید با ما تماس بگیرید.

دیدگاه خود را بنویسید دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *