دستگاه های پزشکی پرینت سه بعدی، برنامه های مراقبت بهداشتی را تغییر می دهند

به روز رسانی شده در: 20 اردیبهشت 1403
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه
 دستگاه-های-پزشکی-پرینت-سه-بعدی،-برنامه-های-مراقبت-بهداشتی-را-تغییر-می-دهند

صنعت پرینت سه بعدی، با ارزشی بالغ بر 13.84 میلیارد دلار در سال 2021، همچنان به رشد خود ادامه می دهد. آمارهای اخیر، نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) ارزش بازار جهانی از سال 2022 تا 2030 را 20.8 درصد ارزیابی می نماید. برای کاربردهای پزشکی پرینت سه بعدی، پیش بینی می شود ارزش بازار تا سال 2026 به 5.1 میلیارد دلار برسد که با CAGR 16.3 درصد، از 2.4 میلیارد دلار در سال 2021 نیز فراتر خواهد رفت.

دستگاه­های پزشکی پرینت سه بعدی همچنان راه را برای ساده­سازی و بهبود مراقبت­های بهداشتی هموار می­کنند. پیشرفت‌های جدید در مواد و کاربردهای پزشکی پرینت سه بعدی، عامل ایجاد روش­های درمانی مخصوص بیماران بوده و در حال از بین بردن ذهنیت یکسانی می­باشد که برای مدتی طولانی در کل سیستم تولید  به ویژه در بخش پزشکی حاکم بوده است.

ایمپلنت­ های پرینت سه بعدی به بهبود کیفیت زندگی کمک می­ نمایند

ایمپلنت­های پرینت سه بعدی از حدود سال 2007 مورد استفاده قرار گرفته ­اند. با توجه به اینکه هر ساله صدها هزار بیمار تحت عمل جراحی ارتوپدی قرار گرفته و ایمپلنت­ هایی را برای تعویض مفصل دریافت می ­نمایند، جای تعجب نیست که ایمپلنت­های پرینت سه بعدی لگن و زانو بیشترین استفاده را داشته باشند. با این حال، اکنون جراحان از ایمپلنت­ های پرینت سه بعدی ستون فقرات، جمجمه و غیره نیز استفاده می­ کنند. ایده­ ی کلی، بهره­ گیری از مواد زیست سازگاری است که پس از کاشت ایمپلنت، باعث رشد استخوان می ­شوند.

از مزایای این فرآیند برای متخصصان پزشکی و بیمارستان ­ها می­ توان به سرعت در تولید محصولات ویژه­ ی بیماران، مقرون به صرفه بودن و کنترل بیشتر بر طراحی و ساخت میان جراح و کارشناسان طراحی سه بعدی اشاره نمود. بیماران نیز به دلیل صرف زمان کمتر در اتاق عمل، احتمال کمتر عفونت و کوتاه شدن زمان بستری در بیمارستان، نتایج بهتری را تجربه می‌کنند. پرینت سه بعدی با استفاده از موادی مانند فلز یا ترموپلاستیک، ایمپلنت­ های پزشکی را بر حسب تقاضا تولید نموده و فشار متداولی را که بیمارستان­ ها برای نگهداری محصولات خود در انبارها متحمل می­ شوند، کاهش می ­دهد.

دیدگاه خود را بنویسید دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *