ورقکاری - طراحی (قسمت اول)

به روز رسانی شده در: 06 اردیبهشت 1403
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 7 دقیقه
 ورقکاری---طراحی-(قسمت-اول)

طراحی ورقکاری مورد نظر خود را به ما بسپارید

مقدمه

اگر در گذشته برای قطعات ورقکاری خود با ما کار کرده باشید، می­دانید که تمام هدف ما بهره ­وری است، قطعات مهم و ضروری شما را به سرعت تحویل می­ دهیم. از لحظه­ ی ارسال فایل طراحی توسط مشتری تا هنگامی که قطعه­ ی پرداخت شده به وی تحویل داده می­شود، بهترین اقدامات ممکن برای جلب رضایت مشتری صورت می­گیرد. در ادامه برخی از عناصر و ویژگی­ های طراحی در ورقکاری را با شما به اشتراک می­ گذاریم.

ورقکاری

توجه به جزئیات

جمع­آوری تمام اطلاعات ضروری در زمان مقتضی، اولین قدم لازم برای شروع فعالیت است، چه بخواهید نرخی دقیق اعلام کنید یا قطعه ­ای را برای تولید نهایی کنید. دقیقا شبیه کنار هم گذاشتن قطعات پازل است. هر جزئیاتی در مدل CAD مشتری یا هر تقاضایی برای اعلام قیمت باید در نظر گرفته شود (ماده­ ی موردنظر، پرداخت، سخت­ افزار و هر ویژگی حیاتی دیگر) که می­ تواند کل فرآیند را شکل دهد. در واقع یک لیست کلی از اطلاعات مهم قطعه که مدون و گردآوری شده است را در نظر بگیرید.

برای مثال: زمانی که سوراخ­کاری می­کنید، آیا ابعاد بحرانی خاصی، مانند ارتفاع، وجود دارد که باید به آن دقت شود؟ یک یادداشت کوچک در درخواست شما، می­تواند هزینه­ ی تهیه­ ی ابزاری که ابزار جایگزین آن در حال حاضر موجود است، را حذف کند. هر جزئیات دقیقی که به مدل اضافه می­کنید به ما کمک می­کند تا دقیق ­ترین نرخ و نهایتا بهترین قطعه­ ی ممکن را به شما ارائه کنیم.

انعطاف­ پذیر باشید

شما به طراحی قطعه­ ی خود اشراف کامل دارید، با این وجود می­توانید روی کمک ما برای کاهش ریسک­ های طراحی، بازخوردهای ارائه شده برای تصحیح قطعه و اجرای دقیق فرآیند تولید حساب کنید. شما احتمالا یک برنامه­ ریزی مشخص برای فرآیند تولید قطعه دارید اما انعطاف ­پذیر باشید و به ما اجازه دهید تا در صورت نیاز برای تسریع در تولید قطعه، بدون اخذ هزینه یا زمان اضافی تغییراتی اعمال کنیم. در بسیاری از موارد، با تغییر کوچکی در فرآیند تولید، پیگیری مراحل تولید بسیار سریع­تر خواهد شد.

ورقکاری فلزی

تلرانس ­های قابل اجرا

در ارتباط با تلرانس، تلرانس ضخامت ورق­ها بر مبنای ضخامت مواد بین 0.002 -/+ اینچ تا 0.015 -/+ اینچ ( 0.0508 -/+ میلیمتر تا 0.381 -/+ میلیمتر) است. اگر تلرانس­ های طراحی شما بسیار محدود باشد، فرآیند تولید هزینه ­بر و نیازمند انجام اقدامات خاصی مانند ماشینکاری خواهد بود. ما به طراحی­ های با تلرانس استاندارد که کارایی تولید و عملکرد مناسب قطعه را تضمین می­کند، علاقه­ مندیم. بر مبنای ویژگی ­های قطعه مانند خم­ ها، برآمدگی­ ها و فرورفتگی­ ها و سوراخ­ ها و همچنین اتصال فلزآلات، تلرانس متفاوت خواهد بود، پس حتما در دستورالعمل به این موارد اشاره کنید.

اهمیت ایمنی

امنیت و سلامت کارکنان و مشتریان، اولویت اول ما است. برای کاهش ریسک مخاطرات ایمنی (بریدگی­ها، خراشیدگی­ها، انگشتان آسیب دیده و غیره)، حتما محدودیت­های اندازه­ ی قطعات ورقکاری ما، شامل حداکثر و حداقل اندازه­ های مجاز، را رعایت کنید. در صورتی که محصولات پرداخت شده بسیار بزرگ یا سنگین باشند می­توانند هنگام سرهم ­بندی و جابه­ جایی دستی در محوطه­ ی کار، خطرآفرین باشند. قطعات کوچک نیز خطرات ایمنی مربوط به خود را دارند و می­توانند هنگام کار با پرس ­های سنگین باعث ایجاد آسیب در انگشت­ها و دست گردند.

ویژگی مورد علاقه­ی دیگر ما در طراحی، زمانی است که مشتری گوشه ­های تیز و خطرناک را با استفاده از شعاع و پخ، حذف می­کند. اگر هر دغدغه ­ای در ارتباط با رعایت محدودیت ­های ایمنی وضع شده در قطعات شما وجود داشته باشد، حتما شما را در جریان خواهیم گذاشت.

الگوهای مسطح

 تمامی قطعات ورقکاری در ابتدا تخت و مسطح هستند اما بر مبنای نیاز، به اشکال مختلفی در می­ آیند. با وجود این که ما تکنولوژی­ های سازگار با شکل­ دهی چند محوری صفحات غیر تخت را در اختیار داریم (تکنیک­های فرم کاری گرم و یا سرد قابلیت انجام این کار را دارند)، حفظ الگوهای مسطح برای قطعات به مراتب کار را ساده ­تر می­کند. الگوهای مسطح به مطالعه و بررسی بیشتری نیاز دارد، اما کار با آن­ها در مقایسه با شکل­ دهی چند محوری مواد به مراتب برای تولیدکنندگان آسان­تر است.

کالاهای آماده ­ی مصرف

ترجیح ما برای قطعاتی که نیازمند اتصال فلزآلات هستند، استفاده از تولیدکنندگانی مانند PEM است که موجودی و سهولت در دسترسی را تضمین می­کنند.اگر ترجیح می­دهید که فلزآلات را از منبع یا تامین­کننده­ی دیگری تامین کنید، حتما برای کمک به حذف تردیدها، اتلاف وقت و اقدامات موازی اطلاعات مربوطه را در اسرع وقت در اختیار ما قرار دهید. ما به طراحی قطعاتی علاقه­مندیم که سخت نمی ­گیرد و تا جای ممکن از فلزآلات استاندارد و آماده­­ی مصرف بهره می­گیرد.

موارد گفته شده، بخشی از موارد مورد علاقه­ ی ما در مدل­های CAD برای ورقکاری است. حتما عناصر موردپسند ما در سایر خدمات موجود (ماشینکاری CNC، قالب­ریزی تزریقی و پرینت سه بعدی) را بخوانید.   

دیدگاه خود را بنویسید دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *