پرینت سه بعدی - خواص مکانیکی عالی مس

به روز رسانی شده در: 21 اردیبهشت 1403
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 6 دقیقه
 پرینت-سه-بعدی---خواص-مکانیکی-عالی-مس

پرینت سه بعدی فلز با روش DMLS و با آلیاژ مس

مقدمه

امروزه طراحان و مهندسان بیشتر به پرینت سه بعدی فلزی (تولید افزایشی) در مقیاس صنعتی برای ساخت نمونه­ ی اولیه و قطعات تولیدی روی می ­آورند. فناوری تف­جوشی لیزری مستقیم فلزات (DMLS) ما، نمونه‌های اولیه­ ی فلزی کاملاً کاربردی و قطعات نهایی را در عرض چند روز می‌سازد.

جهت پاسخگویی به این تقاضای فزاینده درمورد فلز و برای ارائه ­ی گزینه­ های بیشتر درخصوص مواد، ما یک آلیاژ مس (CuNi2SiCr) اضافه کرده­ایم. این ماده در حال حاضر برای کارهای دارای وضوح بالاتر با حداکثر اندازه ­ی 100×100×100 میلی­متر موجود می ­باشد. از نظر سایز، تقریبا به اندازه ­ی یک توپ  در پهن‌ترین نقطه­ ی آن فکر کنید. 

پرینت سه بعدی آلیاژ مس

CuNi2SiCr یک آلیاژ مس است؛ نه مس عنصری (تحت استاندارد UNS C18000)، که ترکیبی از خواص مکانیکی عالی با هدایت حرارتی و الکتریکی بالا، همراه با بهبود مقاومت در برابر خوردگی است. این آلیاژ را می­توان در محیط­ های ناهنجاری که بهره­ گیری از مس خالص در آن­ها امکان­پذیر نیست، استفاده نمود.

آلیاژ مس جدید ما، به دیگر انتخاب­ های فلزی برای DMLS که شامل آلومینیوم، کروم کبالت، اینکونل، فولاد ضد زنگ و تیتانیوم است، می­پیوندد. دستیابی به ضخامت لایه­ ی 0.0008 اینچ (0.02 میلی متر) و حداقل اندازه ی ویژگی 0.039 اینچ (1000 میلی متر) به وسیله­ ی پرینت سه بعدی مس امکان­پذیر است. قطعات، پرداخت استاندارد یا پولیش دستی دریافت نموده و گزینه‌های ماشینکاری ثانویه نیز برای اطمینان از کامل بودن قطعات شما هنگام دریافت آن‌ها در دسترس هستند. مانند تمام مواد DMLS، عملیات ثانویه­ ی زیر برای قطعات شما فراهم است: فرز 3 و 5 محوره، تراشکاری، EDM، قلاویزکاری، برقوکاری، پرس ایزواستاتیک داغ (HIP)، آزمایش مکانیکی و بازرسی ماده­ ی اولیه.

خواص مواد پرینت سه بعدی مسی

از آنجایی که هر دو ماده در مقایسه با فلزات دیگر بسیار رسانا هستند، احتمالا ارزش آن را دارد که دقت نمایید کدام ماده برای پروژه­ ی شما مناسب است؛ هرچند انتخاب میان آلومینیوم و مس به کاربرد خاص شما بستگی دارد.

آلیاژ مس

مس به فهرست رو به رشد گزینه های فلزی برای پرینت سه بعدی می پیوندد.

جدول زیر را بررسی کنید:

ماده

استحکام کششی نهایی

0.2٪ تسلیم

ازدیاد طول

سختی

آلومینیوم

(AlSi10Mg)

Ksi 35

Ksi 20

10%

HRB 47.2

مس

(CuNi2SiCr)

Ksi 69

Ksi 58

25%

HRC 85

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

گزینه­ ی مس ماشینکاری شده

برای لحظه ­ای خارج از دنیای پرینت سه بعدی، باید توجه داشت که ما گزینه­ ی مس ماشینکاری شده را نیز ارائه می­دهیم، یعنی مس عنصری که در طبیعت وجود دارد. مس از نظر رسانایی الکتریکی پس از نقره در رتبه­ ی دوم قرار دارد؛ عاملی که امروزه آن را به یکی از مهمترین فلزات مورد استفاده تبدیل می­ نماید. به عنوان مثال، اساسا سیم کشی مس (و آلومینیوم) انتقال برق را ممکن می­سازد. امروزه مس جزء بیش از 570 آلیاژ مختلف فلزی است. (لینک) راهنمای ساخت فلز ما، اطلاعات بیشتری در مورد مس ماشینکاری شده ارائه می ­دهد.

کاربردهای پرینت سه بعدی مس

افزودن مس به DMLS، کاربردهای مهندسی فلزات DMLS  را گسترش می­دهد. رسانایی مس برای کاربردهای انتقال حرارتی موثر است. هنگامی که مس با پرینت سه بعدی ساخته می­ شود، یک مهندس می­تواند طرح ­های پیچیده ­ای ایجاد نماید که گرمایش یا سرمایش محفظه­ های داخلی را تامین کند. این امر با روش­ های تولید کاهشی امکان­پذیر نیست. زمانی که از نظر وزن محدودیتی وجود نداشته باشد، چاهک ­ها و مبدل­ های حرارتی یک کاربرد­ ایده ­آل برای این ماده هستند. وقتی صحبت از رسانایی حرارتی و الکتریکی به میان می­ آید، مس واقعاً یک پله بالاتر است. مس از نظر ساختاری قوی ­تر، سخت­ تر و در مقایسه با آلومینیوم از ازدیاد طول بالاتری برخوردار است. اگر رسانایی اصلی­ ترین نیاز کاربردی نیست، احتمالا آلومینیوم به خوبی احتیاجات شما را برآورده می­سازد؛ به خصوص اگر به قطعه ­ای با کارایی بالا و وزن سبک، مانند قطعات کاربردی در صنایع خودرو یا هوافضا نیاز داشته باشید.

همانطور که گفته شد، آلیاژ جدید مس، به دیگر انتخاب­ های فلزی ما برای تولید افزایشی می­پیوندد. هر کدام از آن­ها، در مقایسه با ماشینکاری صرف، امکان ایجاد قطعات با هندسه‌های پیچیده را ارائه می‌دهند. در شرکت ما می‌توانیم یک نمونه ­ی اولیه را جهت تولید کامل برای پروژه‌های تولید افزایشی و کاهشی اجرا کنیم. برای راهنمایی بیشتر میتوانید با مهندسین شرکت تماس بگیرید. برای شروع پروژه ­ی طراحی بعدی خود، همین امروز به سادگی یک مدل سه بعدی CAD را جهت دریافت پیشنهادی تعاملی در عرض چند ساعت آپلود نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *