یک زوج کامل: پهپادهای پرینت سه بعدی

به روز رسانی شده در: 06 اردیبهشت 1403
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 8 دقیقه
 یک-زوج-کامل:-پهپادهای-پرینت-سه-بعدی

پرینت سه بعدی با 3Dhub این امکان را دارد تا محصولات را سریع‌تر و بدون پرداخت هزینه‌های گزاف به دست مشتریان برساند. توانایی نمونه‌سازی بسیار ارزشمند است، زیرا - در مقایسه با قالب‌گیری تزریقی که می‌تواند ماه‌ها برای ایجاد تغییرات در طول فرآیند تکرار نیاز داشته باشد، می‌توانستند تغییرات را به سرعت اعمال نمایند.

یک زوج کامل: پهپادهای پرینت سه بعدی

هواپیماهای بدون سرنشین، به وسیله مهندسانی که در حال توسعه­ فناوری­های جدید در سراسر جهان برای جمع‌آوری داده‌ها و کارآمدتر کردن گردش کار هستند، انرژی زیادی را به قلمرو طراحی و پرینت سه بعدی می‌آورند.

این وسایل که به عنوان وسایل نقلیه­ هوایی بدون سرنشین (UAV) نیز شناخته می­ شوند، به طراحی بسیار خاص، برنامه­ ریزی دقیق برای ساخت فرستنده ­ها، قطعات دوربین، پایه­ ها و... نیاز دارند. عکاسی نقش بزرگی در فناوری تولید هواپیماهای بدون سرنشین داشته و ممکن است پهپادها به دوربین‌هایی با وضوح بسیار بالا مجهز شوند. با این حال، این وسایل الکترونیکی نیاز به محافظت داشته و از همین رو، نمونه بارز دیگری از کاربرد فرآیند تولید افزایشی، ساخت محفظه­ های پرینت سه بعدی و سایر محصولات محافظ مرتبط با آن­هاست.

نقش فناوری پرینت سه بعدی در تکامل و پیشرفت تولید محصولات مرتبط با پروژه ­های پهپادی

در 10سال گذشته، 3Dhub شاهد تکامل پروژه‌های پهپادهای پرینت سه‌بعدی بوده است.

پرینت سه بعدی با 3Dhub  این امکان را دارد تا محصولات را سریع‌تر و بدون پرداخت هزینه‌های گزاف به دست مشتریان برساند. توانایی نمونه‌سازی بسیار ارزشمند است، زیرا - در مقایسه با قالب‌گیری تزریقی که می‌تواند ماه‌ها برای ایجاد تغییرات در طول فرآیند تکرار نیاز داشته باشد، می‌توانستند تغییرات را به سرعت اعمال نمایند.

 پرینت سه‌بعدی این اجازه به کاربران و طراحان پهباد می دهد تا در صورت لزوم تغییراتی را اعمال نموده و سریع‌تر محصولات جدید و باکیفیتی را وارد بازار کنند.

کاربردهای پهپادهای پرینت سه بعدی

پهپادهای پرینت سه بعدی سبک می­توانند در مناطق حادثه دیده کمک کنند. هنگامی که آتش­نشان­ها با آتش­ سوزی­های جنگلی مواجه می­ شوند، پهپادها می­توانند اطلاعات استراتژیک را نقشه برداری کرده و به صورت زنده پخش نمایند. در ماموریت‌های جستجو و نجات، پهپادها می‌توانند در ابتدا به عنوان نیروی انسانی اضافی عمل کرده، گروه­ های نجات را شناسایی نموده و به آن­ها در ساخت استراتژی مناسب کمک کنند.

کاربردهای دیگر آن­ها عبارتند از:

·       پهپادهای نظامی پرینت سه بعدی

·       امنیت و نظارت برای نگهداری ساختمان­ها و برج­ های فرودگاه ­ها

·       مدیریت محصولات زراعی، دام و حیات وحش

·       تحویل کالاها به مشتریان

·       عکاسی هوایی املاک و مستغلات، زمین­های کشاورزی و سایر فعالیت­های تجاری

·       بازرسی ماشین­ آلات مانند توربین ­های بادی

یکی از بزرگترین مزایای استفاده از پهپادهای پرینت سه بعدی این است که آن­ها می ­توانند کار را سریعتر از انسان انجام دهند.

ساده ­سازی فرآیندهای توسعه و آزمایش به کمک هواپیماهای بدون سرنشین پرینت سه بعدی

تولیدکنندگان با تجربه­ پهپاد دریافته ­اند که می­توانند از مواد پرینت سه بعدی چندمنظوره همیشگی در تولید این وسایل نیز استفاده کنند. این تولیدکنندگان چه در حال آزمایش و چه در حال ساخت قطعات کاربردی باشند، باید از نظر موارد استفاده، نحوه شکل‌دهی و تکمیل دستگاه‌ها و سایر الزامات برای اجرای پروژه‌های تولید پهپادهای پرینت سه‌بعدی آماده باشند. این موارد شامل در نظر گرفتن بار قابل حمل، بهینه ­سازی سرعت، آیرودینامیک و سایر جزئیات ساختاری مانند ساختار تیغه­ ها است.

شرکت‌ها چه مشغول توسعه محصولات باشند و چه در حال ساخت قطعات نهایی پهپادها، 3Dhub انواع مختلفی از مواد پیشرفته را به آن­ها ارائه می‌دهد:

·       نایلون 12 [پلاستیک چندمنظوره] به همراه تف­جوشی لیزری گزینشی برای نمونه ­سازی و استفاده­ های کاربردی. پرینت سه بعدی SLS دقت بالایی را همراه با خواص مکانیکی خوبی برای تولید نمونه­ های اولیه ارائه می­دهد. نایلون 12 [پلاستیک چندمنظوره] که در رنگ­ ها متنوع از طبیعی گرفته تا بسیار صیقلی- ارائه می­شود، بسیار محبوب است؛ زیرا محکم و در عین حال انعطاف­پذیر می­باشد. شکل‌پذیری بالا سبب تولید قطعات مستحکم­تر و ضخیم‌تری می­گردد که به صورت سه بعدی و با استحکام بیشتری پرینت می‌شوند. در حالی که برای ساخت قطعات نازک‌تر، به مواد دارای خواص کششی بیشتر نیاز خواهد بود.

·       پلاستیک PA12 ذوب مولتی جت و به همراه فناوری ذوب مولتی جت نیز به دلیل استحکام و دقت بالا برای نمونه­ سازی سریع و تولید محصولات کاربردی پرینت سه بعدی استفاده می­شوند. پرینت سه بعدی MJF به دلیل دقت در ساخت قطعات و همچنین برتری ارائه شده در کیفیت سطح و بافت، جهت نمونه­ سازی هواپیماهای بدون سرنشین و پروژه­های پرینت سه بعدی پهپادها بسیار مناسب است.

·       مواد بر پایه­ رزین مانند Accura 60، Accura Xtreme و Accura Xtreme White 200  به همراه فناوری استریولیتوگرافی (SLA) برای دستیابی به دقت و کیفیت مکانیکی خوب گزینه­ های مناسبی هستند. این مواد پرینت سه بعدی مورد استفاده در ساخت پهپادها، سطوح صافی را مناسب طراحانی که مشغول نمونه ­سازی یا پرینت سه بعدی قطعات نهایی دارای ظاهری واقعی هستند، ارائه می­دهند.

·       آلومینیوم (آلیاژ AlSi10Mg، 10% سیلیکون 0.5% Mg) به دلیل استحکام و دوام باورنکردنی برای تولید قطعات پرکاربرد مورد نیاز صنعت هواپیمایی مانند هواپیماهای بدون سرنشین، ماده­ای پرطرفدار است. حتی بهتر از آن، آلومینیوم به اندازه­ی کافی سبک بوده و حداکثر سرعت پرواز را در پهپادها فراهم می­نماید. این فلز به کمک فناوری ذوب لیزری گزینشی (SLM) پرینت سه بعدی می­شود. یک فناوری که به دلیل توانایی آن در پرینت سه بعدی قطعات فلزی محکم، به سرعت و بدون نیاز به ابزار خاصی شناخته شده است. در حالی که فرآیندهای پرینت سه بعدی SLM دارای برخی ویژگی­های اساسی مشترک با فرآیند تف­جوشی لیزری گزینشی (SLS) هستند، اما برای تولید قطعات تخصصی­تر استفاده می­شوند. 3Dhub فناوری پرینت سه بعدی SLM را به مشتریانی که به دنبال تولید قطعات فلزی پیچیده و دارای طرح‌های دقیق هستند، توصیه می‌کند.

طراحی پهپادهای صنعتی بسیار حساب شده بوده و فرآیند ساخت باید متناسب با دستگاه‌های باکیفیت و به اندازه­ی کافی مستحکم باشد تا در برابر سختی‌های کار در فضای باز و همچنین وظایف سنگینی که ممکن است به آنها محول شود، مقاومت نمایند.

دیدگاه خود را بنویسید دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *