استفاده از پرینت سه بعدی برای تسریع توسعه¬ی محصول و زمان عرضه به بازار

به روز رسانی شده در: 10 اردیبهشت 1403
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 10 دقیقه
 استفاده-از-پرینت-سه-بعدی-برای-تسریع-توسعه¬ی-محصول-و-زمان-عرضه-به-بازار

طراحان و مهندسان پرینتر سه بعدی قادر به نوآوری بی­ نظیری بوده و با دسترسی فراوان و مقرون به صرفه بودن فرآیند، کنترل توسعه­ محصول را از مرحله­ طراحی مفهومی تا تولید ایجاد و حفظ می­ نمایند.

استفاده از پرینت سه بعدی برای تسریع توسعه­ محصول و زمان عرضه به بازار

مشتریان 3dhub که در ابتدا از سایت ما بازدید می‌کنند، با قدرت عملکر پرینت سه بعدی آشنا شده  و به توانایی‌های فوق‌العاده‌ی این فناوری پی می‌برند. طراحان و مهندسان پرینتر سه بعدی قادر به نوآوری بی­ نظیری بوده و با دسترسی فراوان و مقرون به صرفه بودن  فرآیند، کنترل توسعه­ محصول را از مرحله­ طراحی مفهومی تا تولید ایجاد و حفظ می­ نمایند.

فرآیندها را برای اجرای ایده ­های تولید محصول پرینت سه بعدی ساده نمایید

سرعت در توسعه­ محصول همیشه نیروی محرکه در فرآیند پرینت سه بعدی بوده است. در حالی که تولید پرینت سه بعدی برای چندین دهه به عنوان یک دست جادویی پشت صحنه، مهندسان را در رابطه با کاربردهایی نظیر هوافضا و خودروسازی به جلو می­ برده، تولید افزایشی به عاملی اصلی تبدیل شده تا مخترعان بتوانند با کمک آن از تشریفات زیاد نمایش محصولات خود عبور کرده و آن­ها را سریعتر به بازار عرضه نمایند.

باید پرسید که آیا برخی از محصولات پیشگام امروزی بدون بهره­ گیری از مزایای تولید افزایشی و با توجه به عدم توانایی ساخت هندسه­ های پیچیده با هر روش دیگری، هنوز هم در دسترس خواهند بود؟ فرآیند پرینت سه بعدی در مقایسه با روش­ های تولید سنتی مانند قالب­گیری تزریقی یا ماشینکاری CNC، پروسه­ تولید را ساده کرده و نیاز به ابزارسازی یا ساخت قالب را نیز از بین می ­برد.

اما برعکس، تولید افزایشی ممکن است در واقع برای صرفه­جویی در هزینه و سرعت بخشیدن به قالب­گیری تزریقی در تولید انبوه قالب­ های پرینت سه بعدی که می­توانند از مواد مختلفی از جمله ترموپلاستیک­ ها و فلزات ساخته شوند، استفاده شود. قطعات صنعتی منسوخ شده را نیز می­توان اسکن کرده، در صورت نیاز اصلاح نموده و مجددا مورد استفاده قرار داد. این امر به ویژه برای کاربردهایی مانند خودروسازی یا راه‌آهن مهم است؛ زیرا فرآیند پرینت سه بعدی نه تنها باعث صرفه‌جویی در ساعت‌های فراوان برای شناسایی قطعات قدیمی یا کاملا منسوخ شده می‌شود، بلکه در ارائه­ قابلیت تولید سریع و سپس ذخیره­ آن‌ها به عنوان موجودی دیجیتال برای پرینت ­های سه بعدی تقاضا محور نیز موثر است.

آزادی بی­ سابقه­ طراحی پرینت سه بعدی

مشتریان 3dhub از همان ابتدا برای موفقیت برنامه­ ریزی می ­کنند؛ به خصوص با توانایی انتخاب از بین طیف گسترده­ای از مواد پرینت سه بعدی چندمنظوره، قوی و در عین حال سبک که به تولید نمونه­ های اولیه­ با کیفیت و همچنین قطعات پرکاربرد کمک می­ نمایند. صنعت تولید افزایشی در حال پیشرفت در مسیر خود بوده و بسیاری از طراحان با استعداد 3dhub نیز با بهره­ گیری از این امتیاز، در این صنعت مشغول به فعالیت هستند.

در اینجا چند نمونه­ عالی از طراحانی که با استفاده از آزادی طراحی و فرآیندهای تولید پرینت سه بعدی ارائه شده در 3dhub در حال فعالیت هستند، آورده شده است:

·        سازندگان پهپاد مانند شرکت Quantum-Systems قادر به اختراع، تولید نمونه­ اولیه و پرینت سه بعدی قطعات هواپیماهای بدون سرنشین برای پهپادهای شیک بوده و آن­ها را بر فراز جاده ­ها و ترافیک­ های موجود می­ فرستند تا نتایج آزمایشات را به جای چند ساعت یا چند روز، در عرض چند دقیقه به آزمایشگاه­ ها تحویل دهند. مواد و فناوری­ های پیشرفته­ پرینت سه بعدی ساخت پهپاد، چه برای آزمایش یک نمونه­ اولیه و چه جهت تولید صد فروند از آن، به دلیل همکاری مداوم با 3dhub، در اختیار آن­ها قرار گرفته است.

·        معماران می­توانند طراحی سه بعدی فضاهای داخلی یا خارجی را با استفاده از توانایی نمونه ­سازی قطعات بزرگ و سپس پرینت سه بعدی و مونتاژ آن­ها انجام دهند. برای مثال، 3dhub یک روشویی سفارشی به طول شش متر را برای بازسازی خانه­ ای مجلل در الهیه چاپ کرد. با استفاده از نایلون 12 [پلاستیک چندمنظوره] و فرآیند تف­جوشی لیزری گزینشی، قطعه­ مذکور به سرعت به معماران ورنر رسید، جایی که آن­ها روشویی پرینت سه بعدی را به راحتی مونتاژ کرده و سپس آن را برای ضد آب شدن قبل از نصب، اصلاح کردند.

·        شرکت‌های بین‌المللی مانند Armor Bionics اروگوئه، اغلب در زمینه­ طراحی مدل‌های پزشکی پرینت سه بعدی که به عنوان سیستم‌های GPS در جراحی­ ها استفاده می‌شوند، کار می‌کنند. ابزاری که به عنوان نقشه­ راه کامل از تشخیص تا اجرای روش‌های پیچیده­ درمانی مورد استفاده قرار می­گیرد. تیم طراحی از مهارت خود در مدل­سازی سه بعدی برای تولید مدل­های پزشکی پیچیده استفاده کرده و آن­ها را برای پرینت سه بعدی به 3dhub می ­فرستد. سپس جراحان به کمک این ابزارها، وظیفه­ نهایی را در اجرای جراحی­ های موفق انجام می­دهند.

·        جواهرسازان از آزادی طراحی فوق­العاده­ای که فناوری پرینت سه بعدی ارائه می­دهد، استقبال کرده و طرح­های خوبی از جواهرات مانند نمونه­ های اولیه­ دستبندها و پرینت­های سه بعدی از جنس نایلون 12 [پلاستیک چندمنظوره] یا ریخته­گری فلزات گرانبهایی مانند نقره­ی استرلینگ را اجرا می­کنند. گروئن و بوثمن، طراحان جواهرات، با الهام از مفهوم «پرینت سه بعدی آب» متوجه شدند که پرینت سه بعدی تنها فناوری مناسب برای تولید سری اخیر قطعات آن­ها است که دارای اجزای لوکس منحصر به فرد هستند.

·        شرکت‌های طراحی صنعتی مانند: تیم تحقیق و توسعه 3Dhubمی‌توانند پلتفرم‌های جدید و نوآورانه‌ای را برای آموزش جراحان در زمینه­ جراحی‌های به کمک ربات پرینت سه بعدی نمایند. تیم تحقیق و توسعه 3Dhub با استفاده از یادگیری بازنمایی شده برای شبیه ­سازهای آموزش پزشکی و با همکاری 3dhub فرآیند چالش­ برانگیز پرینت سه بعدی نمایشگرهای رنگی را عملی کرده و از این طریق، فرصتی را برای آموزش بهتر به کمک بازوهای رباتیک ارائه نموده است.

تیم تحقیق و توسعه 3Dhub در حین نمونه‌سازی، یک مهارت را توسعه داده و مهارت دیگری را حذف می‌کند. اجرای فرآیند پرینت سه بعدی به کمک 3dhub این آزادی را داد تا ایده ­های جدید و بی­ پایانی را در مرحله توسعه­ محصول آزمایش نماییم.»

طراحان 3dhub برای موفقیت در پرینت سه بعدی آموزش دیده ­اند

طراحان در هر زمان از شبانه روز توانایی آپلود حداکثر 20 مدل را مطابق با پیشنهادهای پرینت سه بعدی فوری، تجزیه و تحلیل قابلیت چاپ سه بعدی و در صورت لزوم بازخورد سفارشی آن­ها دارند. در حال حاضر، آزادی بیشتر برای نوآوری، مزیت مهم تولید به روش پرینت سه بعدی محسوب می­ شود؛ اما تولید افزایشی بر پایه­ پودر، زندگی را بدون نیاز به سازه­های پشتیبانی پیچیده، بسیار آسان‌تر می‌کند. این امر به ویژه در مورد مواد پرینت سه بعدی بسیار سازگاری مانند نایلون 12 و فناوری­ هایی مانند تف­جوشی لیزری گزینشی یا ذوب مولتی جت صادق است.

محدودیت­ های بالقوه در طراحی رو به کاهش هستند؛ زیرا پودر تف­جوشی نشده، سازه­ها را در فرآیند پرینت سه بعدی تقویت نموده و آن­ها را بدون نیاز به مواد پشتیبانی دیگری تثبیت می­ کند. پودر اضافی را می­توان به راحتی در چرخه­ پرینت سه بعدی بعدی بازیافت کرد و با حذف تکیه­ گاه ­ها نیز قطعات در حین پس ­پردازش آسیب­ پذیر نخواهند بود.

می‌توان صدها و بلکه هزاران قطعه را با کمک فناوری‌هایی نظیر SLS در کنار هم قرار داده و پرینت سه‌بعدی سریع‌تری در فرآیندهای تولیدی را فراهم نمود. برای مشتریان 3dhub پرینت سه بعدی تولید انبوه، توانایی همکاری با تیم مدیریت و پشتیبانی برای مدیریت و بهینه سازی تقریبا همه­ جوانب توسعه­ محصول بسیار سودمند است.

زک دیلون، سرپرست تیم مدیریت و پشتیبانی 3dhub می‌گوید: «3dhub برای پاسخگویی به هر سوالی در مورد طراحی، تولید، مواد و فرآیندهایی که مدل‌های مشتریان ما به وسیله­ آن­ها ساخته می­ شوند، آمادگی دارد.»

دیدگاه خود را بنویسید دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *