نمونه¬های اولیه¬ی پرینت سه بعدی: فشرده¬سازی توسعه و زنجیره تامین محصول

به روز رسانی شده در: 09 اردیبهشت 1403
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 11 دقیقه
 پرینتر-سه-بعدی-امکان-ارزیابی-جنبه-های-زیبا-شناختی-و-ارگونومیکی-را-برای-طراحی-نمونه-اولیه-فراهم--کرده-و-تمام-عملکردهای-یک-محصول-نهایی-را-ارزیابی-می-کند.

نمونه های اولیه چاپ سه بعدی امکان تصمیم گیری بهتر را برای طراحان، مهندسان ، دانشجویان مهندسی، هنر و معماری فراهم می کند و به آنها اجازه می دهد تا قبل از معرفی محصولات جدید به بازار، از اشتباهات خود پرهیز کنند.

نمونه ­های اولیه­ پرینت سه بعدی: فشرده ­سازی توسعه و زنجیره­ تامین محصول

راه­ های زیادی برای عملی کردن یک دیدگاه وجود داشته و این گزینه­ ها به طور خاص برای طراحان و مهندسان صنعتی در حال افزایش­ اند. صنعت تولید افزایشی یک مثال عالی در این مورد است: طراحی سه بعدی آزادی بسیار ارزشمندی را برای بررسی، ساخت و سفارشی­ سازی قطعات ارائه داده و پرینت سه بعدی نیز یک محصول را چه از نظر ساخت و چه از منظر آزمایش محصولات نوآورانه - به طرز فوق­ العاده­ای توسعه می­ دهد.

تسریع زمان عرضه به بازار به کمک تولید افزایشی

نمونه‌سازی سریع منجر به تولید سریع‌تر و همچنین تسریع در زمان عرضه به بازار می‌شود؛ اما این فرآیند فرصت‌های گسترده‌تری را نیز برای طراحان فراهم می ­سازد تا قبل از رسیدن به آن نقطه، محصول مورد نظر را سفارشی‌سازی و به‌طور اجمالی آزمایش نمایند. در هنگام کار با 3Dhub، به دلیل عدم نیاز به زمان تولید اضافه، محدودیت‌های بیشتری نیز حذف می‌شوند. طراحان می­توانند حداکثر 20 مدل سه بعدی را در هر زمان آپلود نموده، پیشنهادات و بازخوردهای فوری در مورد تجزیه و تحلیل قابلیت پرینت را دریافت کرده و از مزیت­ های پرینت سه بعدی سریع لذت ببرند.

پرینت سه بعدی که در سال 1983 به عنوان یک ابزار کاملا جدید برای مهندسان و جهت سرعت بخشیدن به توسعه­ی محصولات ایجاد شد، بسیار فراتر از کاربرد اصلی خود بوده و اکنون در طیف وسیع از پروژه ­های نوآورانه و تولیدات قطعات مصرفی برجسته شده است. پرینت سه بعدی استریولیتوگرافی بر پایه­ رزین (SLA به عنوان یک فرآیند تحول­گرا در شکل اصلی خود، در ابتدا از رویه­ رایج استفاده از چندین لایه پوشش برای تقویت محصولات الهام گرفته شد. چندین دهه بعد، پرینت سه بعدی همچنان باعث پیشرفت مهندسان در کاربردهایی مانند خودروسازی، ساخت هواپیماهای بدون سرنشین، تولیدات مربوط به صنعت پزشکی و موارد دیگر می­گردد و به آن­ها اجازه می­دهد تا محصولاتی کاربردی بسازند که تولید آن­ها هرگز با روش­های تولید سنتی امکان­ پذیر نبوده است. بدون ابداع یا دسترسی به پرینت سه بعدی سریع، ممکن بود بسیاری از تولیدکنندگان همچنان در توسعه­ محصول عقب بمانند.

در نمونه ­سازی سریع، می­توان مدل­ ها را در صورت تقاضا برای داشتن بازخورد کارآمد و مداوم، پرینت سه بعدی کرد. این کار به اعضای گروه و مشتریان اجازه می­دهد تا اجزا و جزئیات محصول مورد نظر را درک کرده و به سرعت هرگونه نقص یا مشکلات دیگری را که باید حل شوند، شناسایی نمایند. با این روش، ارزیابی­ ها و اصلاحات به سرعت انجام شده و در حالی که ممکن است تعداد زیادی از اعضای یک گروه در فرآیند توسعه­ محصول درگیر باشند، وقتی نوبت به ایجاد تغییرات طراحی و تکرارهای جدید فرآیند پرینت سه بعدی می رسد، برای انجام ویرایش­ های دقیق به تلاش بسیار کمی نیاز خواهد بود. به کمک نمونه­ اولیه پرینت سه بعدی، دیگر نیازی به ابزارسازی نیست، استفاده از مواد کاهش می‌یابد و بسیاری از خطاها را نیز می‌توان فورا رفع یا به‌طور کلی از وقوع آن­ها جلوگیری کرد.

تصاویر واقعی و باکیفیت، عامل ایجاد تفاوت ­های اساسی در رابطه با توسعه­ محصول از تصویرسازی و اشتراک یک مفهوم گرفته تا نگهداری یک شئ فیزیکی هستند. در مواردی مانند کاربردهای خودرویی، نمونه­ اولیه­ پرینت سه بعدی یک ماشین یا موتور سیکلت ممکن است از نظر شکل آزمایش شده و مکررا تا زمانی که بی­ عیب و نقص باشد، اصلاح گردد.

 

استفاده از پرینت سه بعدی تقاضا محور برای غلبه بر محدودیت ­های انبارداری و زنجیره­ تامین

آزادی اعطا شده به طراحان و تولیدکنندگان نقش بزرگی نیز در تولید افزایشی ایفا می­ کند. در حالی که فناوری پیشرفت ه­ای مانند تف­جوشی لیزری گزینشی (SLS) طیف گسترده­ای از ابزارهای جدید را به طراحان و مهندسان ارائه می­دهد، به این معنی است که طراحان دیگر نیازی به نگرانی در مورد پیچیدگی ­ها و در نتیجه مشکلات احتمالی ناشی از سازه ­های پشتیبانی یا عملیات ­های سخت پس­پردازش ندارند.

با این حال، با نگاهی دقیق ­تر می­توان دریافت که تولید افزایشی فرآیند متحول­ کننده­ای است. پرینت سه بعدی تقاضا محور امکان نمونه ­سازی سریع محصولات بسیار سفارشی را در مناطق مورد نظر فراهم می ­سازد. زنجیره­ تامین به کمک این نوع تولید و توانایی نمونه‌سازی سریع پرینت سه بعدی بهبود یافته، کارآمدتر شده و به تولیدکنندگان مهارت بیشتری در راستای توسعه­ محصول، سفارشی‌سازی، شخصی‌سازی و در نهایت توزیع محصولات نهایی را ارائه می‌دهد.

برای شرکت‌های کوچک‌تری مانند Voytek Medical که به خاطر تولید اتصالات پزشکی پرینت سه‌بعدی که برای مرتب ­سازی تجهیزات استفاده می­ شوند، شهرت دارند، توانایی نمونه‌سازی اولیه و پرینت سه‌بعدی قطعات مصرفی نهایی، تفاوتی اساسی ایجاد می­نماید. استیون جاورسکی پس از اینکه متوجه شد نیازهای تولید اولیه و نمونه­ سازی صنعتی او از توانایی­های پرینتر سه بعدی رومیزی او فراتر رفته، به 3Dhub آمد. جاورسکی با توسعه­ یک همکاری مستمر و بلندمدت با 3Dhub ، توانسته است در طول سال‌ها بدون محدودیت این کار را تکرار نماید.

جاورسکی می­گوید: «تجارت، فی نفسه، این کسب و کار را ساخت. من توانستم قیاس درستی انجام داده و دوباره در این شرکت سرمایه­ گذاری کنم. هر نوع سودی صرف گسترش خود محصول و دستیابی به ابزارهای بهتر می ­شود.»

3Dhub قطعات Voytek را با استفاده از نایلون 12 [پلاستیک چندمنظوره] پرینت می‌کند و با تکیه بر فناوری تف ­جوشی لیزری گزینشی، «منو»ی سازمان‌دهنده‌های تجهیزات پرینت سه‌بعدی را برای بیمارستان‌ها سفارش می‌دهد.

برای نمونه ­سازی سریع و تولید محصولات نهایی، از مواد پرینت سه بعدی پیشرفته استفاده نمایید

پرینتر سه بعدی برای مهندسانی که نیاز به نمونه اولیه یا تولید قطعات کم حجم برای یک برنامه خاص دارند، اما نیازی به تولید مواد افزودنی به طور منظم ندارند، بی نظیر است.

اکنون تعداد بسیاری از مشتریان 3Dhub نمونه­ های اولیه‌ی خود را با استفاده از ماده­ای تولید می‌کنند که سال‌ها در ساخت محصولات پرینت سه بعدی نیز از آن بهره برده­اند. این امر به ویژه در مورد مواد پرینت سه بعدی مانند نایلون 12 [پلاستیک چندمنظوره] صادق است. نایلون 12 [پلاستیک چندمنظوره] که به دلیل دارا بودن دوام و همچنین سازگاری باورنکردنی خود شناخته شده، برای توسعه­ محصولات و استفاده ­های طولانی مدت بسیار عالی است. به دلیل شکل‌پذیری بالای این ماده، نمونه‌های اولیه و سایر قطعات را می‌توان برای اجزای نازک‌تر، انعطاف‌پذیر و برای سازه‌های پرینت سه بعدی ضخیم‌تر، سخت‌تر تولید نمود.

موادی مانند پلاستیک  PA12 ذوب مولتی جت نیز به دلیل استحکام و دقت بالا و همان مقدار آزادی طراحی ارائه شده از طریق MJF، بدون نیاز به سازه­ های پشتیبانی در نمونه­ سازی سریع پرینت سه بعدی استفاده می­ شوند. فناوری ذوب مولتی جت به دلیل دقت در ساخت قطعات و همچنین برتری ارائه شده در کیفیت سطح و بافت، برای نمونه­ سازی بسیار مناسب است.

برای نمونه‌های اولیه‌ای که نیاز به جزئیات دقیق‌تری دارند، طراحان اغلب به استفاده از فناوری SLA و موادی مانند Accura 60، Accura Xtreme و Accura Xtreme White 200 روی می‌آورند. پرینت سه بعدی SLA دقت، کیفیت مکانیکی خوب و همچنین سطوح صاف و زیبایی را ارائه می‌کند که آن را به گزینه ­ای محبوب برای طراحانی که نمونه­ های اولیه­ پرینت سه بعدی سریع یا قطعاتی با ظاهر واقعی را می ­سازند، تبدیل می‌نماید.

در اینجا (لینک) درباره­ی خدمات نمونه­ سازی سریع 3Dhub اطلاعات بیشتری کسب کنید.

درباره­ی 3Dhub

از مزایای این فناوری پیشرفته و طیف گسترده­ی مواد 3Dhub برای پرینت سه بعدی سازه­ های دقیق خود و جزئیات پیچیده، بدون محدودیت در سفارشی ­سازی انبوه یا سفارش­ های تک لذت ببرید. شرکت 3Dhub با بیش از 548  مشتری در 32 استان کشور برای سفارش شرکت ها بیش از 863 هزار قطعه تولید کرده است شما می­توانید (در این لینک) در رابطه با راهکارهای تولید افزایشی 3Dhub بیشتر بیاموزید. از اینجا (لینک) نیز می­توانید پیشنهادهای مرتبط به پروژه­ خود را دریافت نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *