مزایای تولید افزایشی در کاربردهای پزشکی

به روز رسانی شده در: 11 اردیبهشت 1403
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 11 دقیقه
 مزایای-تولید-افزایشی-در-کاربردهای-پزشکی

هدف از این پروژه تحقیق در مورد امکانات پرینت سه بعدی برای طراحی و تولید پیشرفته دستگاه های پزشکی به منظور بهبود مقرون به صرفه بودن و دسترسی به درمان پزشکی است. مزیت پرینت سه بعدی این است که می توان اشکال پیچیده ای را در یک مرحله تولید ایجاد کرد که پتانسیل بالایی برای ساخت آسان و کارکردهای اضافی ارائه می دهد.

مزایای تولید افزایشی در کاربردهای پزشکی

سفارش ­دهی ساده، ترکیب قطعات و مجموعه ­های کوچک­تر

هیچ کس دوست ندارد در هر جنبه­ ای از تجارت یا زندگی با مجموعه­ عظیمی از قطعات سر و کار داشته باشد. در میان این نوع تولید - در هر سطحی - بسیاری از ما فکر می ­کنیم باید راه بهتری وجود داشته باشد و البته با استفاده از پرینت سه بعدی، وجود دارد.

مزایای تولید افزایشی بر بسیاری از صنایع تاثیر می ­گذارد. توانایی ساخت قطعات سبک و پیچیده که قبلا با روش­ های ساخت معمولی غیرممکن بود، برای کاربردهایی مانند هوافضا و روباتیک غیرقابل انکار است. اما در نهایت، چه چیزی می‌تواند مهم‌تر از گام‌های برداشته شده برای تغییر کیفیت زندگی برای بسیاری از بیماران باشد؟ اعداد به وضوح پاسخ می­دهند؛ همانطور که تجزیه و تحلیل­ های اخیر نشان می­دهد، انتظار می­رود پرینت سه بعدی در بازار مرتبط با مراقبت­ های بهداشتی به طور کلی تا سال 2030 به 5846.74 میلیون دلار برسد و از سال 2021 تا 2030 نیز CAGR 20.10% را ثبت نماید.

بیمارستان­ ها اتکای فزاینده­ ای به پرینت سه بعدی دارند

فرآیند پرینت سه بعدی دیگر برای بیمارستان ­ها و متخصصان پزشکی تازگی نداشته - یا علامت سوال نیست - و در حال حاضر بسیاری از آن­ها برای تشخیص، درمان و آموزش بیماران در مورد روش­ های آتی به مدل­ های پزشکی پرینت سه بعدی متکی هستند. علاوه بر این، ممکن است از پروتزهای سفارشی، ایمپلنت­ ها و دستگاه­ های کمکی پرینت سه بعدی نیز استفاده نمایند. پرینت سه بعدی راهنماهای جراحی به کمک موادی که می­توان به راحتی برای اتاق عمل استریل کرد نیز به طور فزاینده­ای در حال گسترش است.

کلید همه­ این محصولات و موارد تاثیرگذار این است که امکان درمان ویژه­ بیمار را فراهم می­ سازند. علیرغم اینکه موارد مذکور چشمگیر هستند، اما تنها شروع برای تغییر چهره صنعت پزشکی با تشخیص کاملا شخصی­ سازی شده، ایمپلنت‌ها و در نهایت سلول‌ها و بافت‌های زنده و اندام‌های تولید شده در آزمایشگاه و به کمک پرینت سه بعدی می­ باشند. دیگر نیازی نیست که همه­ بیماران از یک محصول استفاده نموده و تولیدکنندگان نیز مجبور به بهره­ گیری از فرآیندهای پیچیده­ تولید در ساخت محصولات پزشکی یا تحمل هزینه­ های اضافی نخواهند بود.

یکپارچه­ سازی قطعات تولید افزایشی برای کسب سود بیشتر

نوآوری پرینت سه بعدی در رابطه با کاربردهای پزشکی مشتریان 3Dhub که در حال توسعه­ مدل­ های پزشکی پرینت سه بعدی ویژه­ی بیماران جهت برنامه ­ریزی و انجام اقدامات پزشکی هستند، همچنان در حال گسترش است. در حالی که شرکت‌ها محصولات جانبی مانند گیره‌های پرینت سه‌بعدی خاص و سازمان‌دهنده‌های تجهیزات پزشکی را به بیمارستان‌ها عرضه می‌کنند، برخی دیگر نیز در حال توسعه­ شبیه‌سازهای آموزشی پزشکی پرینت سه بعدی منحصر به فرد برای پزشکانی هستند که جراحی‌های با کمک ربات را انجام می‌دهند.

همه­ این محصولات پرینت سه بعدی با در نظر گرفتن یکپارچه­ سازی و مونتاژ محدود تولید شده و با فناوری­هایی مانند تف­ جوشی لیزری گزینشی و مواد پرینت سه بعدی محبوبی چون نایلون 12 [پلاستیک چندمنظوره] قابل تولید هستند. این امر اهمیت فزاینده‌ای پیدا کرده است؛ زیرا مشتریان از تولید افزایشی برای نمونه‌سازی سریع و تولید قطعات نهایی استفاده می‌کنند.

از آنجایی که مواد پرینت سه بعدی پیشرفته و بادوام هستند، مشتریان اغلب پرینت سه بعدی را برای استفاده از این دو ویژگی مواد در کاربردهای پزشکی انتخاب می­کنند. اولویت آن­ها ممکن است در بهره ­مندی از مزایای مجموعه ­های چاپی در یک قطعه­ واحد باشد. اگرچه مونتاژ همیشه یک گام ضروری و به صرفه در تولید محصولات بوده، یکی دیگر از زمینه­ هایی است که تولید افزایشی در آن موثر می­باشد.

ترکیب قطعات برخی از مزایای کلاسیک تولید افزایشی را برجسته کرده و با سرعت در تولید شروع می­شود. یکی از موارد مهم، کیفیت بالاتر و احتمال خرابی کمتر مجموعه­ قطعات کاربردی است که باید در درازمدت کار کنند. حتی به عنوان یک قطعه­ واحد، محصولات پرینت سه بعدی برای کاربردهای پزشکی اغلب مستحکم ­تر و از نظر وزنی نیز سبک­ تر هستند - خواه از پرینت سه بعدی برای تولید قطعات داخلی یا خارجی استفاده شود.

تحقیقات علمی مرتبط با تولید افزایشی در کاربردهای پزشکی مانند دندانپزشکی نشان داده است که با فناوری‌هایی مانند ذوب لیزری گزینشی، می‌توان محصولات را به دلیل خواص مکانیکی برتر، ترکیب کرده و بهبود بخشید. «وجود تخلخل کمتر» نیز در برخی از کاربردهای مرتبط با دندانپزشکی مشاهده شده است. تجمیع و کاهش زمان لازم برای مونتاژ قطعات پرینت سه بعدی به این معنی است که میزان هزینه، ساعات کار و مواد کمتری برای تولید آن­ها مورد نیاز خواهد بود.

قطعات را می­ توان به صورت محلی و با فضای ذخیره­ سازی و انبارداری کمتری پرینت سه بعدی نمود

پرینت سه بعدی تقاضا محور، مزیت مهم شرکت­ هایی است که به دنبال به حداقل رساندن انبارداری هستند. اکنون، مینیمالیسم در حال نتیجه دادن بوده و طرح­ ها و موجودی­ های فعلی را می­توان به نحوی در یک فایل دیجیتال ذخیره کرد که تقریبا هیچ فضای فیزیکی را اشغال نکنند. پرینت سه بعدی تقاضا محور به بسیاری از افراد اجازه می­ دهد تا از مشکلات مربوط به زنجیره­ تامین و همچنین از بین بردن استرس ناشی از یافتن فضای انبار که در بسیاری از مناطق جهان تقاضای زیادی دارد، اجتناب کنند. سفارش­ دهی و تولید با یک اتوماسیون ساده دگرگون می­شود. بنا به درخواست مشتری، می­توان قطعات را به سرعت پرینت سه بعدی کرده و تغییراتی را فورا برای طرح­ های موجود یا حتی جهت استفاده­ مجدد از قطعات منسوخ شده انجام داد.

ممکن است بسیاری از شرکت­ ها از میزان سودمندی پرینت سه بعدی تقاضا محور آگاه باشند؛ اما تا زمانی که به وسیله­ مشکلات مرتبط با زنجیره­ی تامین تحت فشار قرار نگرفتند، انگیزه­ای برای روی آوردن به روش­ های نوین تولید نخواهند داشت. پرینت سه بعدی تقاضا محور امکان تولید سریع قطعات سفارشی در هر حجمی و همچنین تولید در مناطق محلی به جای وابستگی به محصولات خارج از کشور که به دلیل مشکلات زنجیره­ی تامین همچنان به تعویق می‌افتند را فراهم می­ سازد. با قطعات را می­توان به صورت محلی و با فضای ذخیره­سازی و انبارداری کمتری پرینت سه بعدی نمود

پرینت سه بعدی تقاضا محور، مزیت مهم شرکت­ هایی است که به دنبال به حداقل رساندن انبارداری هستند. اکنون، مینیمالیسم در حال نتیجه دادن بوده و طرح­ها و موجودی­ های فعلی را می­توان به نحوی در یک فایل دیجیتال ذخیره کرد که تقریبا هیچ فضای فیزیکی را اشغال نکنند. پرینت سه بعدی تقاضا محور به بسیاری از افراد اجازه می ­دهد تا از مشکلات مربوط به زنجیره­ تامین و همچنین از بین بردن استرس ناشی از یافتن فضای انبار که در بسیاری از مناطق جهان تقاضای زیادی دارد، اجتناب کنند. سفارش­ دهی و تولید با یک اتوماسیون ساده دگرگون می­ شود. بنا به درخواست مشتری، می­توان قطعات را به سرعت پرینت سه بعدی کرده و تغییراتی را فورا برای طرح­ های موجود یا حتی جهت استفاده­ مجدد از قطعات منسوخ شده انجام داد.

ممکن است بسیاری از شرکت ­ها از میزان سودمندی پرینت سه بعدی تقاضا محور آگاه باشند؛ اما تا زمانی که به وسیله­ مشکلات مرتبط با زنجیره تامین تحت فشار قرار نگرفتند، انگیزه­ای برای روی آوردن به روش­ های نوین تولید نخواهند داشت. پرینت سه بعدی تقاضا محور امکان تولید سریع قطعات سفارشی در هر حجمی و همچنین تولید در مناطق محلی به جای وابستگی به محصولات خارج از کشور که به دلیل مشکلات زنجیره­ تامین همچنان به تعویق می‌افتند را فراهم می­ سازد. با 3Dhub، می­توان محصولات را به سرعت پرینت سه بعدی نموده و در بسته­ بندی­های سفارشی به تولیدکنندگان یا مشتریان خود تحویل داد.

 

 

دیدگاه خود را بنویسید دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *